Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

I Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer.
Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Antal sider312
ISBN (Trykt)9788771842661
StatusUdgivet - 2018
SerietitelAsterisk
Nummer16
ISSN1904-2698

    Forskningsområder

  • Skolepolitik, Undervisningskvalitet, Faglighed, Lærerekspertise, Læreruddannelse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 145384571