Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet

Karen Wistoft

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debat/letter to the editorForskning

Abstract

Når danske elever i 5.-9. klasse i disse uger vender tilbage til skolen, har mange af dem mistet modet. Her i genåbningsfasen bør skolerne derfor fokusere på trivsel og rydde skemaet for at give plads til socialt og mentalt reparationsarbejde. Sådan lyder en af anbefalingerne fra professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet, Karen Wistoft, der har undersøgt konsekvenser af skolenedlukningen under coronakrisen set fra elevernes og forældrenes perspektiv.
OriginalsprogDansk
TidsskriftAsterisk
ISSN1904-2698
StatusUdgivet - maj 2021

Emneord

  • Skolegenåbning
  • Socialt og mentalt reparationsarbejde
  • Elever
  • Forældre
  • Lærere

Citationsformater