Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet

Karen Wistoft

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Abstract

Eleverne i 5.-9. klasse er vendt tilbage til skolen, men mange af dem har mistet modet. Her i genåbningsfasen bør skolerne derfor fokusere på trivsel og rydde skemaet for at give plads til socialt og mentalt reparationsarbejde. Sådan lyder en af anbefalingerne fra professor MSO ved DPU, Aarhus Universitet, Karen Wistoft, der har undersøgt konsekvenser af skolenedlukningen under coronakrisen set fra elevernes og forældrenes perspektiv.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMånedsmagasinet Skolen
Vol/bind2021
Nummer2
Sider (fra-til)4-5
ISSN1901-1628
StatusUdgivet - maj 2021

Emneord

  • Skolegenåbning
  • Klassefællesskaber
  • Social trivsel
  • Elever
  • Lærere
  • Forældre
  • Grundskole
  • Lærerprofession
  • Trivsel

Citationsformater