Projekter pr. år
Abstract
Den forskellige viden og de forskellige perspektiver, der er på
børnenes fælles skoleliv kan være en ressource i samarbejdet,
og det kan indebære konflikter. At tale om forskelle som ressourcer
bliver meget hurtigt en floskel, og hvis vi skal videre
end det, kræver det, at vi tænker forskelle, som det vi skal
samarbejde om – i stedet for at se forskelle som forhindringer
i samarbejde.
børnenes fælles skoleliv kan være en ressource i samarbejdet,
og det kan indebære konflikter. At tale om forskelle som ressourcer
bliver meget hurtigt en floskel, og hvis vi skal videre
end det, kræver det, at vi tænker forskelle, som det vi skal
samarbejde om – i stedet for at se forskelle som forhindringer
i samarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen |
Nummer | 113 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 0107-4016 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Skole-hjem samarbejde
- Forældreinddragelse
- Samarbejde
- Forældreperspektiver
- Inklusion
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Konflikter om børns skoleliv
Kousholt, D. (Projektkoordinator), Staunæs, D. (Deltager), Testmann, L. (Deltager), Højholt, C. (Projektleder), Larsen, M. R. (Deltager), Busch Jensen, P. (Deltager), Mardahl Hansen, T. (Deltager) & Jørgensen, S. (Deltager)
Forskningrådet for Kultur og Kommunikation
01/09/2014 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning