Samarbejde om forskelle – forældres samarbejde om børns fælles skoleliv

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Den forskellige viden og de forskellige perspektiver, der er på
børnenes fælles skoleliv kan være en ressource i samarbejdet,
og det kan indebære konflikter. At tale om forskelle som ressourcer
bliver meget hurtigt en floskel, og hvis vi skal videre
end det, kræver det, at vi tænker forskelle, som det vi skal
samarbejde om – i stedet for at se forskelle som forhindringer
i samarbejde.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
Nummer113
Antal sider12
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 2019

    Forskningsområder

  • Skole-hjem samarbejde, Forældreinddragelse, Samarbejde, Forældreperspektiver, Inklusion

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 144300916