Samarbejde i åben skole: musikalske fællesskaber i det tredje rum

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

I Åben skole-samarbejdet mellem folkeskole og musikskole, kan samarbejdet rette sig mod henholdvis den ene eller den andens institutionelle målsætninger. En tredje mulighed kommer til syne i aktuelle projekter, hvor forskellige former som samarbejde, som inddrager både folkeskolens fælles, almene musikundervisning og musikskolens specialiserede, instrumental og sangundervisning, som former for "Community Music" som musikalske fællesskaber. I denne forståelse får samarbejdet en funktion som kobling og åbning mellem de to institutionelle specialiseringer, der kan skabe en fleksibel og nyskabende sammenhæng.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Nummer3
Sider (fra-til)70-78
Antal sider8
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - okt. 2016

    Forskningsområder

  • Samarbejde musikskole-folkeskole, Åben skole, Udvikling af undervisningsformer, Det tredje rum, Institutionelle lukninger, Musikalske fællesskaber, Community music, Amatørmusik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 108663702