Relationer mellem teori og praksis i pædagogisk og lærerfagligt arbejde

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Standard

Relationer mellem teori og praksis i pædagogisk og lærerfagligt arbejde. / Knudsen, Lars Emmerik Damgaard.

København : Akademisk Forlag, 2018. 170 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@book{3463bd0215694cee9e75c3dc7f05c496,
title = "Relationer mellem teori og praksis i p{\ae}dagogisk og l{\ae}rerfagligt arbejde",
abstract = "Forbindelsen mellem teori og praksis er en grundl{\ae}gende udfordring. Det g{\ae}lder alle fag og professioner men ikke mindst for l{\ae}rer- og p{\ae}dagogstuderende, som netop formidler viden og som denne bog derfor adresserer. Den grundl{\ae}ggende id{\'e} er, at teori og praksis kan relateres p{\aa} flere forskellige m{\aa}der, og de hver af disse underst{\o}tter bestemte opfattelser af p{\ae}dagogik og undervisning. Denne bog fors{\o}ger derfor give svar p{\aa}, hvordan du kan forst{\aa} og oms{\ae}tte relationerne mellem teori og praksis i dine p{\ae}dagogiske studier og aktiviteter. Bogen giver dig viden om:• Hvordan og hvorfor teori og praksis relaterer sig til hinanden som forskellige vidensformer, og hvordan disse forskellige former for viden ofte knytter sig til den kultur, som de optr{\ae}der i.• Hvordan du kan analysere og syntetisere den m{\aa}de, du i dit eget p{\ae}dagogiske arbejde relaterer teori og praksis p{\aa}, s{\aa} du dermed ogs{\aa} kan sk{\ae}rpe dit perspektiv p{\aa} andres praksis.• Hvordan du kan skabe en p{\ae}dagogisk praksis, hvor der er en transparent sammenh{\ae}ng mellem teori og praksis.Relationer mellem TEORI OG PRAKSIS henvender sig s{\ae}rligt til l{\ae}rer- og p{\ae}dagogstuderende i forbindelse med praktikken, bachelorprojektet og p{\ae}dagogiske udviklingsprojekter. Bogen igennem diskuteres relationen mellem teori og praksis gennem cases og eksempler.",
keywords = "Teori og praksis, Didaktik, L{\ae}rer, P{\ae}dagog, Undervisning, L{\ae}reruddannelse, P{\ae}dagoguddannelse, Videreg{\aa}ende uddannelse",
author = "Knudsen, {Lars Emmerik Damgaard}",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-50052-16-6",
publisher = "Akademisk Forlag",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Relationer mellem teori og praksis i pædagogisk og lærerfagligt arbejde

AU - Knudsen, Lars Emmerik Damgaard

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Forbindelsen mellem teori og praksis er en grundlægende udfordring. Det gælder alle fag og professioner men ikke mindst for lærer- og pædagogstuderende, som netop formidler viden og som denne bog derfor adresserer. Den grundlæggende idé er, at teori og praksis kan relateres på flere forskellige måder, og de hver af disse understøtter bestemte opfattelser af pædagogik og undervisning. Denne bog forsøger derfor give svar på, hvordan du kan forstå og omsætte relationerne mellem teori og praksis i dine pædagogiske studier og aktiviteter. Bogen giver dig viden om:• Hvordan og hvorfor teori og praksis relaterer sig til hinanden som forskellige vidensformer, og hvordan disse forskellige former for viden ofte knytter sig til den kultur, som de optræder i.• Hvordan du kan analysere og syntetisere den måde, du i dit eget pædagogiske arbejde relaterer teori og praksis på, så du dermed også kan skærpe dit perspektiv på andres praksis.• Hvordan du kan skabe en pædagogisk praksis, hvor der er en transparent sammenhæng mellem teori og praksis.Relationer mellem TEORI OG PRAKSIS henvender sig særligt til lærer- og pædagogstuderende i forbindelse med praktikken, bachelorprojektet og pædagogiske udviklingsprojekter. Bogen igennem diskuteres relationen mellem teori og praksis gennem cases og eksempler.

AB - Forbindelsen mellem teori og praksis er en grundlægende udfordring. Det gælder alle fag og professioner men ikke mindst for lærer- og pædagogstuderende, som netop formidler viden og som denne bog derfor adresserer. Den grundlæggende idé er, at teori og praksis kan relateres på flere forskellige måder, og de hver af disse understøtter bestemte opfattelser af pædagogik og undervisning. Denne bog forsøger derfor give svar på, hvordan du kan forstå og omsætte relationerne mellem teori og praksis i dine pædagogiske studier og aktiviteter. Bogen giver dig viden om:• Hvordan og hvorfor teori og praksis relaterer sig til hinanden som forskellige vidensformer, og hvordan disse forskellige former for viden ofte knytter sig til den kultur, som de optræder i.• Hvordan du kan analysere og syntetisere den måde, du i dit eget pædagogiske arbejde relaterer teori og praksis på, så du dermed også kan skærpe dit perspektiv på andres praksis.• Hvordan du kan skabe en pædagogisk praksis, hvor der er en transparent sammenhæng mellem teori og praksis.Relationer mellem TEORI OG PRAKSIS henvender sig særligt til lærer- og pædagogstuderende i forbindelse med praktikken, bachelorprojektet og pædagogiske udviklingsprojekter. Bogen igennem diskuteres relationen mellem teori og praksis gennem cases og eksempler.

KW - Teori og praksis

KW - Didaktik

KW - Lærer

KW - Pædagog

KW - Undervisning

KW - Læreruddannelse

KW - Pædagoguddannelse

KW - Videregående uddannelse

UR - https://www.akademisk.dk/relationer-mellem-teori-og-praksis

UR - https://www.akademisk.dk/relationer-mellem-teori-og-praksis-0

M3 - Bog

SN - 978-87-50052-16-6

BT - Relationer mellem teori og praksis i pædagogisk og lærerfagligt arbejde

PB - Akademisk Forlag

CY - København

ER -