Projekter pr. år
Abstract
Projektet At skrive sig til læsning er et Videnkupon-projekt finansieret af Forsknings- og Innovationsstyrelsen og firmaet Jamus. Projektet havde til formål at bidrage til viden om og kvalificere udviklingen af en app til iPad, som har til formål at støtte børn i deres skrive- og læseudvikling.
Projektet bestod konkret i diskussioner og konsulentbistand under udviklingen af app'en, og i empiriske undersøgelser af den første brug af app'en i to herboende amerikanske børnefamilier.
Projektet resulterede i positiv evaluering af app'en og den praksis, der kan udvikle sig omkring brugen af den, og det resulterede i en række konkrete forslag til videreudvikling, samt i 10 principper for god brug af app'en.
Projektet bestod konkret i diskussioner og konsulentbistand under udviklingen af app'en, og i empiriske undersøgelser af den første brug af app'en i to herboende amerikanske børnefamilier.
Projektet resulterede i positiv evaluering af app'en og den praksis, der kan udvikle sig omkring brugen af den, og det resulterede i en række konkrete forslag til videreudvikling, samt i 10 principper for god brug af app'en.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet |
Antal sider | 48 |
Rekvirerende organisation | Jamus |
Status | Udgivet - maj 2012 |
Emneord
- skriveindlæring
- læse- og skrivepædagogik
- iPad
- it-didaktik
- indkulturering
- førskole
- Læring
- Sprog
- Didaktik
- Early childhood
Projekter
- 1 Afsluttet
-
At skrive sig til læsning
Bundsgaard, J. (Projektleder), Kjertmann, K. (Deltager), Madsen, J. (Deltager), Labuz, N. (Deltager) & Jensen, A. S. (Deltager)
16/05/2011 → 15/05/2012
Projekter: Projekt › Forskning