Rapport fra projektet ”At skrive sig til læsning”

Nadia Labuz, Jeppe Bundsgaard, Kjeld Kjertmann, Anders Skriver Jensen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

    1177 Downloads (Pure)

    Abstract

    Projektet At skrive sig til læsning er et Videnkupon-projekt finansieret af Forsknings- og Innovationsstyrelsen og firmaet Jamus. Projektet havde til formål at bidrage til viden om og kvalificere udviklingen af en app til iPad, som har til formål at støtte børn i deres skrive- og læseudvikling.
    Projektet bestod konkret i diskussioner og konsulentbistand under udviklingen af app'en, og i empiriske undersøgelser af den første brug af app'en i to herboende amerikanske børnefamilier.
    Projektet resulterede i positiv evaluering af app'en og den praksis, der kan udvikle sig omkring brugen af den, og det resulterede i en række konkrete forslag til videreudvikling, samt i 10 principper for god brug af app'en.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
    Antal sider48
    Rekvirerende organisationJamus
    StatusUdgivet - maj 2012

    Emneord

    • skriveindlæring
    • læse- og skrivepædagogik
    • iPad
    • it-didaktik
    • indkulturering
    • førskole
    • Læring
    • Sprog
    • Didaktik
    • Early childhood
    • At skrive sig til læsning

      Bundsgaard, J. (Projektleder), Kjertmann, K. (Deltager), Madsen, J. (Deltager), Labuz, N. (Deltager) & Jensen, A. S. (Deltager)

      16/05/201115/05/2012

      Projekter: ProjektForskning

    Citationsformater