Abstract
Målet med denne workshop er at udforske potentialet i værdiskabelsesmodeller for entreprenørskabsuddannelse (EE) og andre læreprocesser med entreprenørielle elementer inden for videregående uddannelse (HE). Vi præsenterer en ny værdiskabelsesmodel baseret på empirisk forskning samt analyse af eksisterende modeller, der knytter sig til den seneste forskning om materielle artefakter for at forbinde teori og praksis (f.eks. Berglund, Bousfiha & Mansoori, 2020). Vi ønsker at:
- Udforske værdiskabelsesmodellens anvendelighed i undervisningen.
- Inspirere til integration af perspektivet om værdiskabelse i entreprenørielle processer og uddannelse.
Modellen skal ses som et svar på den identificerede interesse for værdiskabelse i forbindelse med EE blandt undervisere og uddannelsesledere på universiteter, men også et identificeret behov for hjælp og vejledning til, hvordan man introducerer og støtter værdiskabelsesprocesser i undervisningen. En tidligere model blev præsenteret og diskuteret (Hyldegård & Færgemann, 2022), hvor der sås potentiale, men også udfordringer vedrørende dens anvendelse som et didaktisk og pædagogisk redskab. Under denne workshop bliver deltagerne inviteret til at eksperimentere med den nye model i forhold til en virkelighedsnær case, der omhandler studerendes værdiskabelse i forbindelse med projektarbejde og dialog om værdier med projektets interessenter. Det er vores håb, at deltagerne forlader workshoppen med inspiration og ideer til, hvordan de kan begynde at støtte deres studerende i at skabe værdi i uddannelsesmæssige sammenhænge.
Regenerate response
- Udforske værdiskabelsesmodellens anvendelighed i undervisningen.
- Inspirere til integration af perspektivet om værdiskabelse i entreprenørielle processer og uddannelse.
Modellen skal ses som et svar på den identificerede interesse for værdiskabelse i forbindelse med EE blandt undervisere og uddannelsesledere på universiteter, men også et identificeret behov for hjælp og vejledning til, hvordan man introducerer og støtter værdiskabelsesprocesser i undervisningen. En tidligere model blev præsenteret og diskuteret (Hyldegård & Færgemann, 2022), hvor der sås potentiale, men også udfordringer vedrørende dens anvendelse som et didaktisk og pædagogisk redskab. Under denne workshop bliver deltagerne inviteret til at eksperimentere med den nye model i forhold til en virkelighedsnær case, der omhandler studerendes værdiskabelse i forbindelse med projektarbejde og dialog om værdier med projektets interessenter. Det er vores håb, at deltagerne forlader workshoppen med inspiration og ideer til, hvordan de kan begynde at støtte deres studerende i at skabe værdi i uddannelsesmæssige sammenhænge.
Regenerate response
Bidragets oversatte titel | Kvalificering af værdiskabelsesperspektivet i entreprenørskabsundervisning og uddannelsesudvikling |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 10 maj 2023 |
Antal sider | 5 |
Status | Udgivet - 10 maj 2023 |
Begivenhed | 3E Conference – ECSB Entrepreneurship Education Conference: Back to the Future of Entrepreneurship Education - Aarhus, Danmark Varighed: 10 maj 2023 → 12 maj 2023 Konferencens nummer: 10 https://3e2023.org/ |
Konference
Konference | 3E Conference – ECSB Entrepreneurship Education Conference |
---|---|
Nummer | 10 |
Land/Område | Danmark |
By | Aarhus |
Periode | 10/05/2023 → 12/05/2023 |
Internetadresse |
Emneord
- Entreprenørskabsundervisning
- Værdiskabelse
- Entrepreneurship didactics
- Uddannelsesudvikling
- Didaktik
- curriculumudvikling
- Videregående uddannele