Praksis- og professionsudvikling i daginstitutioner

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

108 Downloads (Pure)

Abstract

Hvordan kan kompetenceudvikling og efteruddannelse af pædagoger og pædagogisk personale bidrage til at udvikle kvaliteten i daginstitutioner og dermed styrke små børns trivsel og udvikling? En ny forskningsoversigt fra DPU i e-bogsserien Pædagogisk indblik gennemgår den eksisterende forskningsviden om praksis- og professionsudvikling i daginstitutioner og peger på, hvordan især fælles udviklings- og læringsforløb for alle medarbejdere i en institution kan løfte den pædagogiske kvalitet.
OriginalsprogDansk
ForlagAarhus Universitetsforlag
Antal sider29
ISBN (Trykt)9788772191492
ISBN (Elektronisk)2596-9528
Rekvirerende organisationAarhus Universitet (AU)
StatusUdgivet - okt. 2022
NavnPædagogisk Indblik
Nummer19
ISSN2596-9528

Emneord

  • efteruddannelse
  • kompetenceudvikling
  • daginstitutioner
  • meningsfuldhed
  • handlekompetence
  • bæredygtig udvikling

Citationsformater