Projekter pr. år
Abstract
Hvordan kan kompetenceudvikling og efteruddannelse af pædagoger og pædagogisk personale bidrage til at udvikle kvaliteten i daginstitutioner og dermed styrke små børns trivsel og udvikling? En ny forskningsoversigt fra DPU i e-bogsserien Pædagogisk indblik gennemgår den eksisterende forskningsviden om praksis- og professionsudvikling i daginstitutioner og peger på, hvordan især fælles udviklings- og læringsforløb for alle medarbejdere i en institution kan løfte den pædagogiske kvalitet.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
---|---|
Antal sider | 29 |
ISBN (Trykt) | 9788772191492 |
ISBN (Elektronisk) | 2596-9528 |
Rekvirerende organisation | Aarhus Universitet (AU) |
Status | Udgivet - okt. 2022 |
Navn | Pædagogisk Indblik |
---|---|
Nummer | 19 |
ISSN | 2596-9528 |
Emneord
- efteruddannelse
- kompetenceudvikling
- daginstitutioner
- meningsfuldhed
- handlekompetence
- bæredygtig udvikling
Projekter
- 3 Afsluttet
-
Value - værdsættelse af diversitet i dagtilbud
Jensen, B. (PI), Marquard, M. (Deltager), Allerup, P. N. (Deltager) & Torre, A. (Deltager)
01/01/2018 → 30/05/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
BiC2: Barnet i Centrum v2
Hansen, O. H. (Projektleder), Broström, S. (Deltager) & Svinth, L. (Deltager)
01/01/2016 → 01/01/2018
Projekter: Projekt › Forskning
-
VIDA: Vidensbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud - modelprogram (VIDA)
Jensen, B. (Projektleder), Brandi, U. (Deltager), Holm, A. (Deltager), Berliner, P. (Deltager), Kousholt, D. (Deltager), Nordenbo, S. E. (Deltager), Larsen, M. S. (Deltager) & Friis-Hansen, M. (Kontaktperson)
01/09/2010 → 31/12/2013
Projekter: Projekt › Forskning
Fil