Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Positiv psykologi: positiv pædagogik

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Standard

Positiv psykologi : positiv pædagogik. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Jørgen, Lyhne (Redaktør).

1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 306 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Harvard

Knoop, HH & Jørgen, L (red) 2008, Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg, Dansk Psykologisk Forlag, Kbh.

APA

Knoop, H. H., & Jørgen, L. (red.) (2008). Positiv psykologi: positiv pædagogik. (1 udg.) Dansk Psykologisk Forlag.

CBE

Knoop HH, Jørgen L, red. 2008. Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg. Kbh: Dansk Psykologisk Forlag. 306 s.

MLA

Knoop, Hans Henrik og Lyhne Jørgen, redaktører Positiv psykologi: positiv pædagogik 1 udg. Kbh: Dansk Psykologisk Forlag. 2008.

Vancouver

Knoop HH, (ed.), Jørgen L, (ed.). Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg. Kbh: Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 306 s.

Author

Knoop, Hans Henrik (Redaktør) ; Jørgen, Lyhne (Redaktør). / Positiv psykologi : positiv pædagogik. 1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 306 s.

Bibtex

@book{23859010e6bf11dc9132000ea68e967b,
title = "Positiv psykologi: positiv p{\ae}dagogik",
abstract = "I p{\ae}dagogikken har vi i et halvt {\aa}rhundrede v{\ae}ret optaget af at forst{\aa} intellektets og t{\ae}nkningens betydning for l{\ae}ring. Nu er turen kommet til at s{\ae}tte fokus p{\aa} betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og p{\ae}dagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i s{\aa}vel skolerne som p{\aa} arbejdspladserne. I positiv p{\ae}dagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale l{\ae}ringsmilj{\o}er, hvor p{\ae}dagogikkens sm{\aa} mirakler udfolder sig i n{\ae}rv{\ae}rende og anerkendende l{\ae}ringsrelationer.",
editor = "Knoop, {Hans Henrik} and Lyhne J{\o}rgen",
year = "2008",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7706-126-4",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
edition = "1",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Positiv psykologi

T2 - positiv pædagogik

A2 - Knoop, Hans Henrik

A2 - Jørgen, Lyhne

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget af at forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer.

AB - I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget af at forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer.

M3 - Bog

SN - 978-87-7706-126-4

BT - Positiv psykologi

PB - Dansk Psykologisk Forlag

CY - Kbh

ER -