PIRLS 2016: en sammenfatning

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Standard

PIRLS 2016 : en sammenfatning. / Mejding, Jan; Neubert, Katja; Larsen, Randi.

København : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 34 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Harvard

Mejding, J, Neubert, K & Larsen, R 2017, PIRLS 2016: en sammenfatning. Aarhus Universitetsforlag, København.

APA

Mejding, J., Neubert, K., & Larsen, R. (2017). PIRLS 2016: en sammenfatning. København: Aarhus Universitetsforlag.

CBE

Mejding J, Neubert K, Larsen R 2017. PIRLS 2016: en sammenfatning. København: Aarhus Universitetsforlag. 34 s.

MLA

Mejding, Jan, Katja Neubert og Randi Larsen PIRLS 2016: en sammenfatning København: Aarhus Universitetsforlag. 2017.

Vancouver

Mejding J, Neubert K, Larsen R. PIRLS 2016: en sammenfatning. København: Aarhus Universitetsforlag, 2017. 34 s.

Author

Mejding, Jan ; Neubert, Katja ; Larsen, Randi. / PIRLS 2016 : en sammenfatning. København : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 34 s.

Bibtex

@book{d6d275e361ce41e996e7a17c649ed3c3,
title = "PIRLS 2016: en sammenfatning",
abstract = "PIRLS er en international l{\ae}seunders{\o}gelse af l{\ae}sef{\ae}rdigheder i 3. og 4. klasse. I alt 7.100 danske elever fra hele landet deltog 2016 i unders{\o}gelsen, som involverede elever fra mere end 50 lande i verden. Denne sammenfatning g{\o}r i korte tr{\ae}k rede for hovedresultaterne i unders{\o}gelsen. Danske elever i 3. og 4. klasse er generelt dygtige. Men der stadigv{\ae}k en for stor gruppe af eleverne, som ikke magter de laveste niveauer af l{\ae}sekompetence p{\aa} 4. klassetrin. Hvis vi skal g{\o}re os h{\aa}b om, at denne gruppe ved slutningen af skoleforl{\o}bet er mindsket, s{\aa} er der stadig et langt sejt tr{\ae}k foran os.",
keywords = "L{\ae}sning, Internationale komparative unders{\o}gelser, Grundskole",
author = "Jan Mejding and Katja Neubert and Randi Larsen",
year = "2017",
month = "12",
day = "5",
language = "Dansk",
isbn = "978 87 7184 534 1",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - PIRLS 2016

T2 - en sammenfatning

AU - Mejding, Jan

AU - Neubert, Katja

AU - Larsen, Randi

PY - 2017/12/5

Y1 - 2017/12/5

N2 - PIRLS er en international læseundersøgelse af læsefærdigheder i 3. og 4. klasse. I alt 7.100 danske elever fra hele landet deltog 2016 i undersøgelsen, som involverede elever fra mere end 50 lande i verden. Denne sammenfatning gør i korte træk rede for hovedresultaterne i undersøgelsen. Danske elever i 3. og 4. klasse er generelt dygtige. Men der stadigvæk en for stor gruppe af eleverne, som ikke magter de laveste niveauer af læsekompetence på 4. klassetrin. Hvis vi skal gøre os håb om, at denne gruppe ved slutningen af skoleforløbet er mindsket, så er der stadig et langt sejt træk foran os.

AB - PIRLS er en international læseundersøgelse af læsefærdigheder i 3. og 4. klasse. I alt 7.100 danske elever fra hele landet deltog 2016 i undersøgelsen, som involverede elever fra mere end 50 lande i verden. Denne sammenfatning gør i korte træk rede for hovedresultaterne i undersøgelsen. Danske elever i 3. og 4. klasse er generelt dygtige. Men der stadigvæk en for stor gruppe af eleverne, som ikke magter de laveste niveauer af læsekompetence på 4. klassetrin. Hvis vi skal gøre os håb om, at denne gruppe ved slutningen af skoleforløbet er mindsket, så er der stadig et langt sejt træk foran os.

KW - Læsning

KW - Internationale komparative undersøgelser

KW - Grundskole

M3 - Rapport

SN - 978 87 7184 534 1

BT - PIRLS 2016

PB - Aarhus Universitetsforlag

CY - København

ER -