Aarhus Universitets segl

PIRLS 2016: en sammenfatning

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

PIRLS er en international læseundersøgelse af læsefærdigheder i 3. og 4. klasse. I alt 7.100 danske elever fra hele landet deltog 2016 i undersøgelsen, som involverede elever fra mere end 50 lande i verden. Denne sammenfatning gør i korte træk rede for hovedresultaterne i undersøgelsen. Danske elever i 3. og 4. klasse er generelt dygtige. Men der stadigvæk en for stor gruppe af eleverne, som ikke magter de laveste niveauer af læsekompetence på 4. klassetrin. Hvis vi skal gøre os håb om, at denne gruppe ved slutningen af skoleforløbet er mindsket, så er der stadig et langt sejt træk foran os.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAarhus Universitetsforlag
Antal sider34
ISBN (Trykt)978 87 7184 534 1
StatusUdgivet - 5 dec. 2017

    Forskningsområder

  • Læsning, Internationale komparative undersøgelser, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 119773837