Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Pædagogisk kærlighed: et begrebsligt ståsted for fremtidens vuggestuepædagogik

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Artiklen beskriver et begrebsligt udgangspunkt for fremtidens vuggestuer. Her ønskes et sociolingvistisk syn kombineret med et revitaliseret udviklingspsykologisk syn, der bygger på neurobiologi og neovygotskyansk udviklingspsykologi. Pædagogisk lægges kimen til en tilgang, der bygger på tilkjnytningsteori og ser barnets tilknytningsadfærd som en sund adfærd, der skal bygges på med kærlighed, læring og omsorg.
OriginalsprogDansk
TidsskriftGjallerhorn
Nummer14
Sider (fra-til)36-43
Antal sider8
ISSN1604-4894
StatusUdgivet - 2011

    Forskningsområder

  • Vuggestuepædagogik, Kærlighed, Early childhood, Dagtilbud

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 41799509