Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen : pædagogens faglighed. / Hedegaard-Sørensen, Lotte.

Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 305-320 17.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Hedegaard-Sørensen, L 2017, Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed. i KE Petersen & TE (red), Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog., 17, Samfundslitteratur, Frederiksberg, s. 305-320.

APA

Hedegaard-Sørensen, L. (2017). Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed. I K. E. Petersen, & T. E. (red.), Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog (s. 305-320). [17] Samfundslitteratur.

CBE

Hedegaard-Sørensen L. 2017. Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed. Petersen KE, TE, red. I Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. Frederiksberg: Samfundslitteratur. s. 305-320.

MLA

Hedegaard-Sørensen, Lotte "Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed". og Petersen, Kirsten Elisa Torsten Erlandsen (red.). Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2017, 305-320.

Vancouver

Hedegaard-Sørensen L. Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen: pædagogens faglighed. I Petersen KE, TE, red., Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2017. s. 305-320. 17

Author

Hedegaard-Sørensen, Lotte. / Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen : pædagogens faglighed. Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen ; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 305-320

Bibtex

@inbook{536b6c0b665c48f3b2771ced77da81dd,
title = "P{\ae}dagogens samarbejdet med l{\ae}rere i skolen: p{\ae}dagogens faglighed",
abstract = "Denne artikel diskuterer, hvordan p{\ae}dagogers faglighed kan bidrage til at {\o}ge deltagelse, l{\ae}ring, udvikling og trivsel for b{\o}rn i folkeskolen. P{\aa} baggrund af empiriske studier i b{\aa}de almen-p{\ae}dagogiske og specialp{\ae}dagogiske l{\ae}ringsmilj{\o}er argumenteres der i artiklen for, at p{\ae}dagogens faglighed og rolle i skolen kan ses som en v{\ae}sentlig foruds{\ae}tning for, at den inkluderende skole bliver virkeliggjort og ikke forbliver en politisk, ideologisk fordring. P{\ae}dagogens faglighed kan bidrage til, at undervisningen - og ikke mindst forventningerne til b{\o}rnenes deltagelse i skolen - tilpasses b{\o}rnene og det f{\ae}llesskab, de har med hinanden – og som {\o}ver stor indflydelse p{\aa} l{\ae}ring og trivsel. ",
keywords = "Flerfagligt samarbejde, P{\ae}dagogens rolle, Inklusion, Specialp{\ae}dagogik, P{\ae}dagogprofession, Trivsel, L{\ae}ring og l{\ae}ringsmilj{\o}er, Grundskole",
author = "Lotte Hedegaard-S{\o}rensen",
year = "2017",
month = jun,
day = "10",
language = "Dansk",
isbn = "9788759326275",
pages = "305--320",
editor = "Petersen, {Kirsten Elisa} and {Torsten Erlandsen}",
booktitle = "P{\ae}dagogen som myndighedsperson",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Pædagogens samarbejdet med lærere i skolen

T2 - pædagogens faglighed

AU - Hedegaard-Sørensen, Lotte

PY - 2017/6/10

Y1 - 2017/6/10

N2 - Denne artikel diskuterer, hvordan pædagogers faglighed kan bidrage til at øge deltagelse, læring, udvikling og trivsel for børn i folkeskolen. På baggrund af empiriske studier i både almen-pædagogiske og specialpædagogiske læringsmiljøer argumenteres der i artiklen for, at pædagogens faglighed og rolle i skolen kan ses som en væsentlig forudsætning for, at den inkluderende skole bliver virkeliggjort og ikke forbliver en politisk, ideologisk fordring. Pædagogens faglighed kan bidrage til, at undervisningen - og ikke mindst forventningerne til børnenes deltagelse i skolen - tilpasses børnene og det fællesskab, de har med hinanden – og som øver stor indflydelse på læring og trivsel.

AB - Denne artikel diskuterer, hvordan pædagogers faglighed kan bidrage til at øge deltagelse, læring, udvikling og trivsel for børn i folkeskolen. På baggrund af empiriske studier i både almen-pædagogiske og specialpædagogiske læringsmiljøer argumenteres der i artiklen for, at pædagogens faglighed og rolle i skolen kan ses som en væsentlig forudsætning for, at den inkluderende skole bliver virkeliggjort og ikke forbliver en politisk, ideologisk fordring. Pædagogens faglighed kan bidrage til, at undervisningen - og ikke mindst forventningerne til børnenes deltagelse i skolen - tilpasses børnene og det fællesskab, de har med hinanden – og som øver stor indflydelse på læring og trivsel.

KW - Flerfagligt samarbejde

KW - Pædagogens rolle

KW - Inklusion

KW - Specialpædagogik

KW - Pædagogprofession

KW - Trivsel

KW - Læring og læringsmiljøer

KW - Grundskole

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788759326275

SP - 305

EP - 320

BT - Pædagogen som myndighedsperson

A2 - Petersen, Kirsten Elisa

A2 - null, Torsten Erlandsen

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -