Om performance og oplevelsesanalyse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Om performance og oplevelsesanalyse. / Nagbøl, Søren Peter; Flensborg, Ingelise.

Studier i pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Niels Rosendal Jensen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2016. s. 493-520 (Asterisk serien; Nr. 10).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Nagbøl, SP & Flensborg, I 2016, Om performance og oplevelsesanalyse. i H Dorf & NR Jensen (red), Studier i pædagogisk sociologi. Aarhus Universitetsforlag, Aarhus, Asterisk serien, nr. 10, s. 493-520.

APA

Nagbøl, S. P., & Flensborg, I. (2016). Om performance og oplevelsesanalyse. I H. Dorf, & N. R. Jensen (red.), Studier i pædagogisk sociologi (s. 493-520). Aarhus Universitetsforlag. Asterisk serien, Nr. 10

CBE

Nagbøl SP, Flensborg I. 2016. Om performance og oplevelsesanalyse. Dorf H, Jensen NR, red. I Studier i pædagogisk sociologi. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. s. 493-520. (Asterisk serien; Nr. 10).

MLA

Nagbøl, Søren Peter og Ingelise Flensborg "Om performance og oplevelsesanalyse". og Dorf, Hans Jensen, Niels Rosendal (red.). Studier i pædagogisk sociologi. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. (Asterisk serien; Journal nr. 10). 2016, 493-520.

Vancouver

Nagbøl SP, Flensborg I. Om performance og oplevelsesanalyse. I Dorf H, Jensen NR, red., Studier i pædagogisk sociologi. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 2016. s. 493-520. (Asterisk serien; Nr. 10).

Author

Nagbøl, Søren Peter ; Flensborg, Ingelise. / Om performance og oplevelsesanalyse. Studier i pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf ; Niels Rosendal Jensen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2016. s. 493-520 (Asterisk serien; Nr. 10).

Bibtex

@inbook{dd6646eaa658409b994a93017881ef33,
title = "Om performance og oplevelsesanalyse",
abstract = "Dette bidrag besk{\ae}ftiger sig med p{\ae}dagogisk sociologi og oplevelsesanalyse. I forbindelse med forskellige kropsantropologiske greb iscenes{\ae}ttes aktiviteter, hvor alle medvirkende skaber og formulerer ny viden. Sigtet med dette initiativ er at vise nye veje for, hvorledes forskning, undervisning, teori og praksis kan gennemf{\o}res i oplevelsesorienterede processer, hvor performance, sanselig praksis, transformeres til ting, sprog og billeder. Med afs{\ae}t i en konkret skulptur, Auguste Rodins (1840-1917) {"}Borgerne fra Calais{"}, som er udstillet p{\aa} Ny Carlsberg Glyptotek i K{\o}benhavn, giver vi eksempler p{\aa}, hvorledes socialisationsprocesser og dannelse kan foreg{\aa} og reflekteres i en p{\ae}dagogisk sociologisk kontekst.",
keywords = "Historisk antropologi, Socialisation, Performance didaktik, Civilisation, Sociologi, Antropologi, Kultur, P{\ae}dagogisk sociologi, Didaktik",
author = "Nagb{\o}l, {S{\o}ren Peter} and Ingelise Flensborg",
year = "2016",
month = aug,
day = "30",
language = "Dansk",
isbn = "9788771247923",
series = "Asterisk serien",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
number = "10",
pages = "493--520",
editor = "Hans Dorf and Jensen, {Niels Rosendal}",
booktitle = "Studier i p{\ae}dagogisk sociologi",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Om performance og oplevelsesanalyse

AU - Nagbøl, Søren Peter

AU - Flensborg, Ingelise

PY - 2016/8/30

Y1 - 2016/8/30

N2 - Dette bidrag beskæftiger sig med pædagogisk sociologi og oplevelsesanalyse. I forbindelse med forskellige kropsantropologiske greb iscenesættes aktiviteter, hvor alle medvirkende skaber og formulerer ny viden. Sigtet med dette initiativ er at vise nye veje for, hvorledes forskning, undervisning, teori og praksis kan gennemføres i oplevelsesorienterede processer, hvor performance, sanselig praksis, transformeres til ting, sprog og billeder. Med afsæt i en konkret skulptur, Auguste Rodins (1840-1917) "Borgerne fra Calais", som er udstillet på Ny Carlsberg Glyptotek i København, giver vi eksempler på, hvorledes socialisationsprocesser og dannelse kan foregå og reflekteres i en pædagogisk sociologisk kontekst.

AB - Dette bidrag beskæftiger sig med pædagogisk sociologi og oplevelsesanalyse. I forbindelse med forskellige kropsantropologiske greb iscenesættes aktiviteter, hvor alle medvirkende skaber og formulerer ny viden. Sigtet med dette initiativ er at vise nye veje for, hvorledes forskning, undervisning, teori og praksis kan gennemføres i oplevelsesorienterede processer, hvor performance, sanselig praksis, transformeres til ting, sprog og billeder. Med afsæt i en konkret skulptur, Auguste Rodins (1840-1917) "Borgerne fra Calais", som er udstillet på Ny Carlsberg Glyptotek i København, giver vi eksempler på, hvorledes socialisationsprocesser og dannelse kan foregå og reflekteres i en pædagogisk sociologisk kontekst.

KW - Historisk antropologi

KW - Socialisation

KW - Performance didaktik

KW - Civilisation

KW - Sociologi

KW - Antropologi

KW - Kultur

KW - Pædagogisk sociologi

KW - Didaktik

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788771247923

T3 - Asterisk serien

SP - 493

EP - 520

BT - Studier i pædagogisk sociologi

A2 - Dorf, Hans

A2 - Jensen, Niels Rosendal

PB - Aarhus Universitetsforlag

CY - Aarhus

ER -