Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Om menneskevenlige læringsmiljøer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Om menneskevenlige læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

Positiv psykologi: positiv pædagogik. red. / Jørgen Lyhne; Hans Henrik Knoop. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. s. 75-94.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Knoop, HH 2008, Om menneskevenlige læringsmiljøer. i J Lyhne & HH Knoop (red), Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg, Dansk Psykologisk Forlag, Kbh, s. 75-94.

APA

Knoop, H. H. (2008). Om menneskevenlige læringsmiljøer. I J. Lyhne, & H. H. Knoop (red.), Positiv psykologi: positiv pædagogik (1 udg., s. 75-94). Dansk Psykologisk Forlag.

CBE

Knoop HH. 2008. Om menneskevenlige læringsmiljøer. Lyhne J, Knoop HH, red. I Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg. Kbh: Dansk Psykologisk Forlag. s. 75-94.

MLA

Knoop, Hans Henrik "Om menneskevenlige læringsmiljøer". og Lyhne, Jørgen Knoop, Hans Henrik (red.). Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg., Kbh: Dansk Psykologisk Forlag. 2008, 75-94.

Vancouver

Knoop HH. Om menneskevenlige læringsmiljøer. I Lyhne J, Knoop HH, red., Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1 udg. Kbh: Dansk Psykologisk Forlag. 2008. s. 75-94

Author

Knoop, Hans Henrik. / Om menneskevenlige læringsmiljøer. Positiv psykologi: positiv pædagogik. red. / Jørgen Lyhne ; Hans Henrik Knoop. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. s. 75-94

Bibtex

@inbook{e1d1c550e6c111dc9132000ea68e967b,
title = "Om menneskevenlige l{\ae}ringsmilj{\o}er",
abstract = "I p{\ae}dagogikken har vi i et halvt {\aa}rhundrede v{\ae}ret optaget af at forst{\aa} intellektets og t{\ae}nkningens betydning for l{\ae}ring. Nu er turen kommet til at s{\ae}tte fokus p{\aa} betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og p{\ae}dagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i s{\aa}vel skolerne som p{\aa} arbejdspladserne. I positiv p{\ae}dagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale l{\ae}ringsmilj{\o}er, hvor p{\ae}dagogikkens sm{\aa} mirakler udfolder sig i n{\ae}rv{\ae}rende og anerkendende l{\ae}ringsrelationer.",
author = "Knoop, {Hans Henrik}",
year = "2008",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7706-126-4",
pages = "75--94",
editor = "J{\o}rgen Lyhne and Knoop, {Hans Henrik}",
booktitle = "Positiv psykologi",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
edition = "1",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Om menneskevenlige læringsmiljøer

AU - Knoop, Hans Henrik

PY - 2008

Y1 - 2008

N2 - I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget af at forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer.

AB - I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget af at forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7706-126-4

SP - 75

EP - 94

BT - Positiv psykologi

A2 - Lyhne, Jørgen

A2 - Knoop, Hans Henrik

PB - Dansk Psykologisk Forlag

CY - Kbh

ER -