Projekter pr. år
Abstract
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Avis | Skolemonitor |
Antal sider | 6 |
Status | Udgivet - 14 jan. 2025 |
Begivenhed | WATSup - evaluation and next steps - Aarhus Universitet, DPU, Emdrup, København, Danmark Varighed: 4 dec. 2024 → 5 dec. 2024 https://www.miun.se/en/Research/research-projects/closed-research-projects/what-about-teachers-shortage/ |
Konference
Konference | WATSup - evaluation and next steps |
---|---|
Lokation | Aarhus Universitet, DPU, Emdrup |
Land/Område | Danmark |
By | København |
Periode | 04/12/2024 → 05/12/2024 |
Internetadresse |
Emneord
- Lærermangel
- læreruddannelse
- lærerprofession
- lærertrivsel
- induktionsordninger
- mentorordninger
-
Lærerliv og -uddannelse
Plauborg, H. (Projektleder), Wieser, C. (PI), Laursen, P. F. (PI), Petersen, K. B. (PI), Kristensen, R. M. (PI), Andresen, B. B. (PI), Andersen, F. Ø. (PI) & Rasmussen, J. (PI)
13/04/2020 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
WATS' Up - What About Teacher Shortage
Dahl, K. K. B. (PI), Michel-Schertges, D. (Deltager) & Andersen, F. Ø. (PI)
01/11/2020 → 01/08/2024
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 3 Tidsskriftartikel
-
Myter om lærermangel: Hvordan kan vi forstå krisen i lærerprofessionen?
Dahl, K. K. B. & Andersen, F. Ø., aug. 2024, I: Studier i læreruddannelse og -profession. 9, 2, s. 206-222 16 s., 11.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Stigende lærermangel - forklaringer og mulige løsninger fra WATSup projektet
Andersen, F. Ø., Michel-Schertges, D., Dahl, K. K. B. & Steen, A. G., maj 2024, I: Paideia. 2024, 27, s. 6-14 8 s., 2.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Lærermanglen vokser. Hvad kan der gøres? Måske har lærerne brug for assistenter?
Andersen, F. Ø., dec. 2022, I: Specialpaedagogik. 42, 4, s. 33-46 14 s., 4.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil