Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Standard

Nødundervisning under corona-krisen : et elev- og forældreperspektiv. / Qvortrup, Lars; Qvortrup, Ane; Wistoft, Karen; Christensen, Jacob Højgaard; Lomholt, Rune.

Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Harvard

Qvortrup, L, Qvortrup, A, Wistoft, K, Christensen, JH & Lomholt, R 2020, Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv. Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, nr. 2020, bind 7, Aarhus Universitetsforlag, Aarhus. <https://unipress.dk/media/17311/9788772192871_ncs_e-journal_nr07_4k.pdf>

APA

Qvortrup, L., Qvortrup, A., Wistoft, K., Christensen, J. H., & Lomholt, R. (2020). Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv. Aarhus Universitetsforlag. Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS Bind 7 Nr. 2020 https://unipress.dk/media/17311/9788772192871_ncs_e-journal_nr07_4k.pdf

CBE

Qvortrup L, Qvortrup A, Wistoft K, Christensen JH, Lomholt R 2020. Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).

MLA

Qvortrup, Lars o.a.. Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 2020. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Journal nr. 2020, Bind 7).

Vancouver

Qvortrup L, Qvortrup A, Wistoft K, Christensen JH, Lomholt R. Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2020. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).

Author

Qvortrup, Lars ; Qvortrup, Ane ; Wistoft, Karen ; Christensen, Jacob Højgaard ; Lomholt, Rune. / Nødundervisning under corona-krisen : et elev- og forældreperspektiv. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2020. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).

Bibtex

@book{0a1a62e2746a4aa9bd80347ca09ab76c,
title = "N{\o}dundervisning under corona-krisen: et elev- og for{\ae}ldreperspektiv",
keywords = "N{\o}dundervisning, Corona-krise, Elever, For{\ae}ldre, Hjemmeskole, Grundskole, Undervisning, Hverdagsliv",
author = "Lars Qvortrup and Ane Qvortrup and Karen Wistoft and Christensen, {Jacob H{\o}jgaard} and Rune Lomholt",
note = "Da corona-pandemien br{\o}d ud i Danmark i marts 2020, blev alle elever med meget kort varsel sendt hjem som f{\o}lge af skolelukninger, og undervisningen skulle gennemf{\o}res som hjemmeundervisning. Hurtigt meldte sp{\o}rgsm{\aa}lene sig: hvad bet{\o}d dette for elevernes l{\ae}ring, trivsel og sociale relationer, for for{\ae}ldrene, der skulle balancere mellem arbejde, hjemmeundervisning og familieliv, og for underviserne der med f{\aa} dages varsel skulle foretage en digital omstilling og gennemf{\o}re undervisning p{\aa} afstand? Den akutte og unikke situation fik en gruppe forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet: Lars Qvortrup, Jacob Christensen og Karen Wistoft fra Aarhus Universitet og Ane Qvortrup og Rune Lumholdt fra Syddansk Universitet, til at g{\aa} sammen. M{\aa}let var at dokumentere situationen gennem e elevernes og for{\ae}ldrenes oplevelser. Gruppen udarbejdede et sp{\o}rgeskema, der blev testet og justeret. Der blev indg{\aa}et aftaler med Aarhus, Frederikshavn, Hj{\o}rring, Lemvig, Odense og Svendborg kommune om at gennemf{\o}re unders{\o}gelsen. Efter kvalitetstjek best{\aa}r datamaterialet af 6000 elevsvar og 5000 for{\ae}ldresvar. ",
year = "2020",
month = jun,
day = "25",
language = "Dansk",
series = "Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS",
number = "2020",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Nødundervisning under corona-krisen

T2 - et elev- og forældreperspektiv

AU - Qvortrup, Lars

AU - Qvortrup, Ane

AU - Wistoft, Karen

AU - Christensen, Jacob Højgaard

AU - Lomholt, Rune

N1 - Da corona-pandemien brød ud i Danmark i marts 2020, blev alle elever med meget kort varsel sendt hjem som følge af skolelukninger, og undervisningen skulle gennemføres som hjemmeundervisning. Hurtigt meldte spørgsmålene sig: hvad betød dette for elevernes læring, trivsel og sociale relationer, for forældrene, der skulle balancere mellem arbejde, hjemmeundervisning og familieliv, og for underviserne der med få dages varsel skulle foretage en digital omstilling og gennemføre undervisning på afstand? Den akutte og unikke situation fik en gruppe forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet: Lars Qvortrup, Jacob Christensen og Karen Wistoft fra Aarhus Universitet og Ane Qvortrup og Rune Lumholdt fra Syddansk Universitet, til at gå sammen. Målet var at dokumentere situationen gennem e elevernes og forældrenes oplevelser. Gruppen udarbejdede et spørgeskema, der blev testet og justeret. Der blev indgået aftaler med Aarhus, Frederikshavn, Hjørring, Lemvig, Odense og Svendborg kommune om at gennemføre undersøgelsen. Efter kvalitetstjek består datamaterialet af 6000 elevsvar og 5000 forældresvar.

PY - 2020/6/25

Y1 - 2020/6/25

KW - Nødundervisning

KW - Corona-krise

KW - Elever

KW - Forældre

KW - Hjemmeskole

KW - Grundskole

KW - Undervisning

KW - Hverdagsliv

UR - https://ncs.au.dk/projekter/noedundervisning-under-corona-krisen/

M3 - Rapport

T3 - Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS

BT - Nødundervisning under corona-krisen

PB - Aarhus Universitetsforlag

CY - Aarhus

ER -