Netflix: paradoksernes holdeplads

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Abstract

Siden efteråret 2012 har streamingtjenesterne for alvor rykket på sig i Danmark. Ét af de store spørgsmål er, hvordan danskernes medievaner har formet sig i kølvandet på aktiviteten i markedet. Undersøgelser af såvel TNS Gallup og YouGov peger på, at Netflix har haft størst succes. Artiklen sætter fokus på Netflix’ særlige position i markedet samt House of Cards’ funktion i forhold til Netflix’ forretningsmodel.
OriginalsprogDansk
Tidsskrift16:9
Vol/bind11
Nummer51
Antal sider12
ISSN1603-5194
StatusUdgivet - 16 jun. 2013

Emneord

  • Netflix
  • House of Cards
  • streaming
  • medievaner
  • HBO playbook
  • titelsekvens
  • tv-æstetik
  • seriefiktion
  • David Fincher
  • Beau Willimon
  • Kevin Spacey
  • Robin Wright
  • Orange is the New Black
  • Hemlock Grove

Citationsformater