Når inklusion bliver selv-inklusion: eller: ”Hvorfor skal man række fingeren op?”

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Dokumenter

Links

Hvornår synes vi, at en elev er inkluderet i skolen? Er det, når eleven trives og har høj selvtillid og mange relationer til de andre elever? Er det, når eleven deltager aktivt i undervisningen? Er det, når eleven kan afslutte folkeskolen med en eksamen, der åbner for videre uddannelse? De fleste vil mene, at det er alle ovenstående punkter i kombination med hinanden, men i praksis er der nogle mål og idealer, der fylder mere end andre i hverdagens arbejde for at fremme inklusion.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår1 nov. 2015
StatusUdgivet - 1 nov. 2015

    Forskningsområder

  • inklusion, forældresamarbejde, Inklusion, Forældre/Forældresamarbejde, Integration, Uddannelseskultur, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 93569706