Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Myter, mærker og mennesker

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Hvilken betydning har mærkevarer for den unge forbruger? Denne artikel betragter mærkevarer som én af vor tids myter, dvs. som formbærer af et mytisk indhold med udsagn om livets grundlæggende dilemmaer. Brugen af mærkevarer bliver således en måde for unge at navigere i verden på - en måde at forstå verden på.
OriginalsprogDansk
TitelDansk på Moderne
Antal sider6
UdgivelsesstedKbh.
ForlagDansklærerforeningen
Udgivelsesår2005
Sider32-37
ISBN (trykt)87-7996-127-4
StatusUdgivet - 2005
SerietitelFællesskrift
ISSN1398-1056

    Forskningsområder

  • Mærkevarer, Moderne myter, Teenager

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 208627