Museet som læringsmiljø: museologi i et pædagogisk og didaktisk perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I kapitlet redegøres der for, hvad det er ved museer, som gør dem til velegnede læringsmiljøer for børn og unge under uddannelse. Kapitlet giver desuden bud på svar på følgende tre spørgsmål: Hvilket læringspotentiale byder museer på? Hvordan kan det unikke museale læringsmiljø bruges pædagogisk og didaktisk? Hvordan kan samarbejdet mellem lærer og museumsmedarbejder optimeres for at sikre elevernes læring i grænsefladen mellem skolens og museets væsensforskellige læringsmiljøer?
OriginalsprogDansk
TitelMuseologi mellem fagene
RedaktørerLise Skytte Jakobsen, Vinnie Nørskov, Ane Hejlskov Larsen
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2021
Sider265-290
Kapitel10
ISBN (Trykt)9788771847444
StatusUdgivet - 2021

Citationsformater