Modsætninger i skolens hverdagsliv – perspektiver fra børn, lærere og forældre

Charlotte Højholt, Dorte Kousholt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Skolelivet er på en gang mangesidet og modsætningsfyldt. Samtidig har børn, unge, lærere og forældre forskellige opgaver, bidrag og måder at engagere sig og prioritere på. Vi retter her fokus på de forskellige parters perspektiver som på en gang forskellige og forbundet gennem deres engagementer i skolen som en fælles sag. Kapitlet ser fra elevernes, lærernes og forældrenes perspektiver for herigennem at pege på nødvendigheden af at demokratisere skolens hverdagsliv.
OriginalsprogDansk
TitelHvorfor går børn i skole
RedaktørerOle Løw, Elsebeth Jensen
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2020
Sider181-192
Kapitel12
ISBN (Trykt)9788750053651
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Grundskole
  • Hverdagsliv
  • Børnekultur
  • Lærerprofession
  • Forældre/Forældresamarbejde
  • Dannelse/demokrati/værdier

Citationsformater