Projekter pr. år
Abstract
Skolelivet er på en gang mangesidet og modsætningsfyldt. Samtidig har børn, unge, lærere og forældre forskellige opgaver, bidrag og måder at engagere sig og prioritere på. Vi retter her fokus på de forskellige parters perspektiver som på en gang forskellige og forbundet gennem deres engagementer i skolen som en fælles sag. Kapitlet ser fra elevernes, lærernes og forældrenes perspektiver for herigennem at pege på nødvendigheden af at demokratisere skolens hverdagsliv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Hvorfor går børn i skole |
Redaktører | Ole Løw, Elsebeth Jensen |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 181-192 |
Kapitel | 12 |
ISBN (Trykt) | 9788750053651 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Grundskole
- Hverdagsliv
- Børnekultur
- Lærerprofession
- Forældre/Forældresamarbejde
- Dannelse/demokrati/værdier
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Konflikter om børns skoleliv
Kousholt, D. (Projektkoordinator), Staunæs, D. (Deltager), Testmann, L. (Deltager), Højholt, C. (Projektleder), Larsen, M. R. (Deltager), Busch Jensen, P. (Deltager), Mardahl Hansen, T. (Deltager) & Jørgensen, S. (Deltager)
Forskningrådet for Kultur og Kommunikation
01/09/2014 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning