Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Mobning i gymnasiet : et underbelyst felt. / Lykke, Fie; Søndergaard, Dorte Marie.

Nye perspektiver på mobning. red. / Helle Rabøl Hansen; Dorte Marie Søndergaard. Herfølge : Skolepsykologi, 2014. s. 28-49.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Lykke, F & Søndergaard, DM 2014, Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt. i HR Hansen & DM Søndergaard (red), Nye perspektiver på mobning. Skolepsykologi, Herfølge, Den blå serie, nr. 31, Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift, nr. Temanr., bind 51, s. 28-49.

APA

Lykke, F., & Søndergaard, D. M. (2014). Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt. I H. R. Hansen, & D. M. Søndergaard (red.), Nye perspektiver på mobning (s. 28-49). Herfølge: Skolepsykologi. Den blå serie, Nr. 31, Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift, Nr. Temanr., Bind. 51

CBE

Lykke F, Søndergaard DM. 2014. Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt. Hansen HR, Søndergaard DM, red. I Nye perspektiver på mobning. Herfølge: Skolepsykologi. s. 28-49. (Den blå serie; Nr. 31). (Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift; Nr. Temanr., Bind 51).

MLA

Lykke, Fie og Dorte Marie Søndergaard "Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt". og Hansen, Helle Rabøl Søndergaard, Dorte Marie (red.). Nye perspektiver på mobning. Herfølge: Skolepsykologi. (Den blå serie; Journal nr. 31). (Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift; Journal nr. Temanr., Bind 51). 2014, 28-49.

Vancouver

Lykke F, Søndergaard DM. Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt. I Hansen HR, Søndergaard DM, red., Nye perspektiver på mobning. Herfølge: Skolepsykologi. 2014. s. 28-49. (Den blå serie; Nr. 31). (Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift; Nr. Temanr., Bind 51).

Author

Lykke, Fie ; Søndergaard, Dorte Marie. / Mobning i gymnasiet : et underbelyst felt. Nye perspektiver på mobning. red. / Helle Rabøl Hansen ; Dorte Marie Søndergaard. Herfølge : Skolepsykologi, 2014. s. 28-49 (Den blå serie; Nr. 31). (Pæda­gogisk Psykologisk Tidsskrift; Nr. Temanr., Bind 51).

Bibtex

@inbook{9702f772cfdd48d6a8fabd8aea954080,
title = "Mobning i gymnasiet: et underbelyst felt",
abstract = "Med de ambitioner om et {\o}get optag af gymnasieelever og generelt af elever p{\aa} ungdomsuddannelserne, som aktuelt s{\o}ges realiseret, er der al grund til at forske mere intensivt i de unges vilk{\aa}r for at gennemf{\o}re deres uddannelser. Den type forskning, der fokuserer p{\aa} sociale relateringspraksisser, mobning og social eksklusion, synes imidlertid ikke s{\ae}rlig udviklet, n{\aa}r det drejer sig om ungdomsomr{\aa}det. Der er et stort behov for forskning, der kan bidrage med indsigt i de komplekse sociale, kulturelle og subjektive processer, de unge hvirvles ind i, og indsigt i de man{\o}vreringsmuligheder og -strategier, som de m{\o}der og udvikler sammen med hinanden og med ungdomskulturens mange modsatrettede anvisninger og normer.",
keywords = "Unge, Gymnasiet, Mobning, Trivsel, Ungdomsuddannelse, Social eksklusion, Ungdomsuddannelse, Mobning",
author = "Fie Lykke and S{\o}ndergaard, {Dorte Marie}",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "9788790650452",
pages = "28--49",
editor = "Hansen, {Helle Rab{\o}l} and S{\o}ndergaard, {Dorte Marie}",
booktitle = "Nye perspektiver p{\aa} mobning",
publisher = "Skolepsykologi",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Mobning i gymnasiet

T2 - et underbelyst felt

AU - Lykke, Fie

AU - Søndergaard, Dorte Marie

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Med de ambitioner om et øget optag af gymnasieelever og generelt af elever på ungdomsuddannelserne, som aktuelt søges realiseret, er der al grund til at forske mere intensivt i de unges vilkår for at gennemføre deres uddannelser. Den type forskning, der fokuserer på sociale relateringspraksisser, mobning og social eksklusion, synes imidlertid ikke særlig udviklet, når det drejer sig om ungdomsområdet. Der er et stort behov for forskning, der kan bidrage med indsigt i de komplekse sociale, kulturelle og subjektive processer, de unge hvirvles ind i, og indsigt i de manøvreringsmuligheder og -strategier, som de møder og udvikler sammen med hinanden og med ungdomskulturens mange modsatrettede anvisninger og normer.

AB - Med de ambitioner om et øget optag af gymnasieelever og generelt af elever på ungdomsuddannelserne, som aktuelt søges realiseret, er der al grund til at forske mere intensivt i de unges vilkår for at gennemføre deres uddannelser. Den type forskning, der fokuserer på sociale relateringspraksisser, mobning og social eksklusion, synes imidlertid ikke særlig udviklet, når det drejer sig om ungdomsområdet. Der er et stort behov for forskning, der kan bidrage med indsigt i de komplekse sociale, kulturelle og subjektive processer, de unge hvirvles ind i, og indsigt i de manøvreringsmuligheder og -strategier, som de møder og udvikler sammen med hinanden og med ungdomskulturens mange modsatrettede anvisninger og normer.

KW - Unge

KW - Gymnasiet

KW - Mobning

KW - Trivsel

KW - Ungdomsuddannelse

KW - Social eksklusion

KW - Ungdomsuddannelse

KW - Mobning

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788790650452

SP - 28

EP - 49

BT - Nye perspektiver på mobning

A2 - Hansen, Helle Rabøl

A2 - Søndergaard, Dorte Marie

PB - Skolepsykologi

CY - Herfølge

ER -