Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Hansen, Inger Borch; Nielsen, Rasmus.

I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 35-50.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

Herrmann, KJ, Bager-Elsborg, A, Hansen, IB & Nielsen, R 2015, 'Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug', Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, bind 10, nr. 18, s. 35-50. <http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/18238/17973>

APA

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B., & Nielsen, R. (2015). Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 10(18), 35-50. http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/dut/article/view/18238/17973

CBE

Herrmann KJ, Bager-Elsborg A, Hansen IB, Nielsen R. 2015. Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 10(18):35-50.

MLA

Herrmann, Kim Jesper o.a.. "Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug". Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2015, 10(18). 35-50.

Vancouver

Herrmann KJ, Bager-Elsborg A, Hansen IB, Nielsen R. Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2015;10(18):35-50.

Author

Herrmann, Kim Jesper ; Bager-Elsborg, Anna ; Hansen, Inger Borch ; Nielsen, Rasmus. / Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2015 ; Bind 10, Nr. 18. s. 35-50.

Bibtex

@article{12a4e0a13fde462bbc07ed7e8464b3b2,
title = "Mere undervisning, st{\o}rre studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug",
abstract = "Der har de seneste {\aa}r v{\ae}ret betydelig interesse for danske universitetsstuderendes studieintensitet, og der er blevet givet forskellige anbefalinger i forhold til, hvordan de studerende kan motiveres til at studere mere. Det empiriske grundlag for s{\aa}danne anbefalinger er imidlertid sparsomt. Form{\aa}let med dette studie er dels at beskrive den gennemsnitlige studieaktivitet blandt studerende p{\aa} Aarhus Universitet, dels at analysere det indbyrdes forhold mellem undervisning og forberedelse. En multilevelanalyse af 7.917 studerendes selvrapporterede tidsforbrug viser overraskende en negativ sammenh{\ae}ng mellem antallet af timer brugt p{\aa} undervisning og antallet af timer brugt p{\aa} forberedelse. Yderligere analyser tyder p{\aa}, at sammenh{\ae}ngen mellem undervisningstid og forberedelsestid varierer p{\aa} tv{\ae}rs af uddannelser.",
author = "Herrmann, {Kim Jesper} and Anna Bager-Elsborg and Hansen, {Inger Borch} and Rasmus Nielsen",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "10",
pages = "35--50",
journal = "Dansk Universitetsp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "CAST - Center for Anvendt Sundhedstjenesteforskning og Teknologivurdering, SDU",
number = "18",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug

AU - Herrmann, Kim Jesper

AU - Bager-Elsborg, Anna

AU - Hansen, Inger Borch

AU - Nielsen, Rasmus

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Der har de seneste år været betydelig interesse for danske universitetsstuderendes studieintensitet, og der er blevet givet forskellige anbefalinger i forhold til, hvordan de studerende kan motiveres til at studere mere. Det empiriske grundlag for sådanne anbefalinger er imidlertid sparsomt. Formålet med dette studie er dels at beskrive den gennemsnitlige studieaktivitet blandt studerende på Aarhus Universitet, dels at analysere det indbyrdes forhold mellem undervisning og forberedelse. En multilevelanalyse af 7.917 studerendes selvrapporterede tidsforbrug viser overraskende en negativ sammenhæng mellem antallet af timer brugt på undervisning og antallet af timer brugt på forberedelse. Yderligere analyser tyder på, at sammenhængen mellem undervisningstid og forberedelsestid varierer på tværs af uddannelser.

AB - Der har de seneste år været betydelig interesse for danske universitetsstuderendes studieintensitet, og der er blevet givet forskellige anbefalinger i forhold til, hvordan de studerende kan motiveres til at studere mere. Det empiriske grundlag for sådanne anbefalinger er imidlertid sparsomt. Formålet med dette studie er dels at beskrive den gennemsnitlige studieaktivitet blandt studerende på Aarhus Universitet, dels at analysere det indbyrdes forhold mellem undervisning og forberedelse. En multilevelanalyse af 7.917 studerendes selvrapporterede tidsforbrug viser overraskende en negativ sammenhæng mellem antallet af timer brugt på undervisning og antallet af timer brugt på forberedelse. Yderligere analyser tyder på, at sammenhængen mellem undervisningstid og forberedelsestid varierer på tværs af uddannelser.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 10

SP - 35

EP - 50

JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 18

ER -

30885 / i28