Mellem tekster: Kultur og identitet i klasserummet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Mellem tekster stiller et aktuelt didaktisk spørgsmål og undersøger det med danskfagets litteraturundervisning som eksempel. Bogen præsenterer fire læreres meget forskellige strategier over for kulturelle forskelle og tager læseren med på besøg i deres klasser. Ved at fokusere på dynamikken i klassernes samtaler om litterære tekster peger bogen på litteraturundervisning som et flerkulturelt og flerdiskursivt rum. I det afsluttende kapitel giver bogen sit bud på, hvordan kulturelle forskelle og kulturel diversitet kan medtænkes i arbejdet med tekster i grundskolen
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagSamfundslitteratur
Antal sider190
ISBN (Trykt)9788759320433
StatusUdgivet - 3 okt. 2016

    Forskningsområder

  • Litteraturdidaktik, Kulturdidaktik, Didaktik, Kultur, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

ID: 108714777