Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Målrettet kommunikation til unge på erhvervsuddannelser: fokus på ”food literacy” i en ny livssituation

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Dokumenter

Links

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download
Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev

Ifølge den nationale sundhedsprofil var 51% af den danske befolkning overvægtige i 2017. Mange forskere peger på, at tendensen med at overspise kan hænge sammen med stigende portionsstørrelser. På den baggrund har nærværende undersøgelsen haft til formål at undersøge danske forbrugeres portionsopfattelser og forbrug af slik, chips og sodavand.
Undersøgelsen består af fire dele. Del 1 er en litteraturgennemgang. Del 2 er en markedsanalyse af udviklingen i salg af slik, bland-selv-slik og chips med fokus på forskellige portionsstørrelser. Del 3 består af to spørgeskemaundersøgelser af danske forbrugeres portionsopfattelser af henholdsvis slik og chips. Del 4 er en interviewundersøgelse med danske forældre. Undersøgelsens resultater kan bl.a. danne grundlag for nye tiltag til at begrænse danskernes indtag af slik og chips – fx nye kommunikationsstrategier.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitet - DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug
Antal sider135
ISBN (Trykt)978-87-93998-10-0,
Rekvirerende organFødevarestyrelsen
StatusUdgivet - 29 apr. 2020
SerietitelDCA rapport
Nummer171
ISSN2245-1684

Bibliografisk note

Journal 2019-760-001177

    Forskningsområder

  • T0-2020

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 185770692