Mål og indhold

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Pædagoger og børn er ikke bare sammen i SFO’en. De er sammen om
    noget. Om et indhold. Et emne, en idé eller et problem, der interesserer
    børnene, og som kan berige og bringe bevægelse i deres liv. Altså et
    indhold, der kan give nye perspektiver. Et sådant indhold vil mere eller
    mindre tydeligt pege mod mulige mål. Pædagogens opgave er at gennemføre
    didaktiske analyser og dermed mere præcist formulere det
    pædagogiske mål og indhold.
    OriginalsprogDansk
    TitelTemaer og aktiviteter i skole- og fritidspædagogik
    RedaktørerTrine Ankerstjerne
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Publikationsdatojan. 2023
    Sider227-242
    Kapitel13
    ISBN (Trykt)9788702311570
    ISBN (Elektronisk)9788702397192
    StatusUdgivet - jan. 2023

    Emneord

    • Fritidspædagogik
    • Didaktik
    • Undervisning
    • Omsorg
    • Anton Makarenko

      Broström, S., nov. 2022, Fritidspædagogiske tænkere. Borggaard, M., Jørgesen, M., Madsen, L. & Tofteeng, D. (red.). 1 udg. København: Akademisk Forlag, Bind 1. s. 57-74 18 s.

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

    • Didaktik og/eller læreplan

      Broström, S., jun. 2022, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2022, 2, s. 7-21 15 s.

      Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

      Fil
    • Lev Vygotsky

      Broström, S., nov. 2022, Fritidspædagogiske tænkere. Borggaard, M., Jørgensen, M., Madsen, L. & Tofteeng, D. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 75-92 18 s.

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

    Citationsformater