Lyst til at lære: Evaluering af konceptet 'Haver til Maver'

Karen Wistoft, Mikkel Stovgaard

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

651 Downloads (Pure)

Abstract

’Haver til Maver’ er et undervisningstilbud med økologiske skolehaver, landbrugs- og naturformidling på Krogerup Avlsgård i Nordsjælland. Formålet er at udvikle en række af skoleelevers kompetencer inklusiv deres viden og forståelse i relation til naturen, grøntsagsdyrkning og madlavning. Artiklen beskriver en didaktisk evaluering af 'Haver til Maver' baseret på såvel kvalitative som kvantitative studier i perioden 1.8.2010 – 31.5.2011. Evalueringen viser positive læringsresultater knyttet til elevernes oplevelser og lyst til at lære. Stedet og undervisernes passion for det, de har med at gøre, er unikke didaktiske elementer og viser sig at være et godt supplement til skolens og klasseundervisningens målopfyldelse på nye, tværfaglige og meningsfulde måder.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA: Matematik og Naturfagsdidaktik
Sider (fra-til)7-22
Antal sider15
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 1 mar. 2012
  • Outdoor Taste Education

    Wistoft, K. (Foredragsholder) & Nielsen, M. K. (Foredragsholder)

    16 maj 2019

    Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteterForedrag og mundtlige bidrag

    Fil
  • Griffin Longley

    Wistoft, K. (Vært) & Nielsen, M. K. (Vært)

    22 apr. 201926 apr. 2019

    Aktivitet: Vært for en besøgende - typerVært for en akademisk besøgende

  • Børn Gror i Natur

    Wistoft, K. (Taler)

    31 maj 2018

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus

Citationsformater