LP-modellen: Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse

Niels Egelund, Bengt Persson, Lars Qvortrup, Ole Hansen (Redaktør), Thomas Nordahl (Redaktør), Marianne Jelved, Ine Marie ERiksen Søreide, John Visser

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

    Abstract

    LP-modellen (Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse) er det største samlede skoleudviklingsprojekt i dansk skolehistorie, skriver professor Niels Egelund, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, i en af denne antologis bidrag. Primo 2009 deltager 272 skoler, 56 kommuner, 38 PPR-afdelinger, 93.944 elever og 11.441 ansatte. LP-modellen er udviklet i Norge på basis af evidens af den ene af denne bogs redaktører og bidragydere, professor Thomas Nordahl, Høgskolen i Hedmark.

    LP-modellen er nu ved at blive implementeret i Danmark under ledelse af projektchef Ole Hansen, University College Nordjylland, som er denne bogs anden redaktør.

    Antologien er blevet til på baggrund af den første nordiske konference om LP-modellen. Konferencens navn var LP-modellen. Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse. Forskningsbaseret viden - vi gør det, som virker.

    Bogen indeholder bidrag fra Lars Qvortrup, Thomas Nordahl, Ole Hansen, Marianne Jelved, Niels Egelund, Ine Eriksen Søreide, Bengt Persson og John Visser.

    Bogen er den anden i en række af udgivelser om implementering af LP-modellen. Den første bog er Skoleledelse og læringsmiljø (red. Ole Hansen). Du kan løbende følge med i udviklingen vedrørende LP-modellen på www. lp-modellen.dk
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Antal sider107
    ISBN (Trykt)978-87-7281-396-7
    StatusUdgivet - 2009

    Citationsformater