Læsning i PISA 2018

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dokumenter

Læsning er hoveddomæne i PISA 2018, og det er tredje gang, at læsning er hoveddomæne siden den første PISA-undersøgelse i 2000. Et fagligt område er hoveddomæne hvert niende år, og sidste gang læsning var hoveddomæne, var i 2009. At læsning er hoveddomæne betyder bl.a. at rammeværket for, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan det kan måles, er blevet opdateret og videreudviklet af PISAs internationale ekspertgruppe inden for læsning i forhold til den seneste læseforskning, og til hvad det vil sige at kunne læse i det liv og den verden, som skolen og uddannelsessystemet skal forberede eleverne til anno 2018.
OriginalsprogDansk
TitelPISA 2018 : danske unge i en international sammenligning
RedaktørerVibeke Tornhøj Christensen
Antal sider52
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagVIVE - Viden til velfærd
Udgivelsesår3 dec. 2019
Sider18-71
Kapitel2
ISBN (Elektronisk)978-87-7119-716-7
StatusUdgivet - 3 dec. 2019

    Forskningsområder

  • Læsning, Large scale assessment, PISA, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 173820369