DPU

Aarhus Universitets segl

Læsevejlederen og læsesucces med ordblinde elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  • Thomas Heiden
  • Minna Nørgaard Bruun, Nationalt Videncenter for Læsning, Danmark
Hvordan kan skolen bedst samarbejde om at skabe læsesucces for ordblinde børn fra udsatte familier? Nationalt Videncenter for Læsning har i projekt Læsesucces for ordblinde børn udviklet en samarbejdsmodel til formålet med fokus på lærer, læsevejleder, skoleleder og forældres roller. I artiklen formidler vi nogle af de erfaringer, som læsevejledere og mentorer har gjort sig med samarbejdsmodellen, med særligt fokus på at inspirere læsevejledere til videre samarbejde på egne skoler.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger
Vol/bind70
Nummer6
Sider (fra-til)16-20
Antal sider5
ISSN0106-5092
StatusUdgivet - nov. 2022

    Forskningsområder

  • ordblindhed, læsedidaktik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 291085880