Læseforståelse på mellemtrinnet og i udskolingen: færdigheder på ordniveau er afgørende

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  • Dorthe Klint Petersen, Danmark
  • Louise Flensted-Jensen Rønberg
Sammenstilling af resultater fra to danske undersøgelser om elevers læseforståelse. En undersøgelse af, hvilke faktorer der forklarer variation i læseforståelse på mellemtrinnet og i udskolingen. På begge trin havde basale færdigheder stor forklaringsværdi
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæsepædagogen : tidsskrift for blandt andre dansklærere, klasselærere og specialpædagoger
Vol/bind59
Nummer5
Sider (fra-til)4-7
Antal sider4
ISSN0106-5092
StatusUdgivet - 2011

    Forskningsområder

  • Læseforståelse, Dansk/læse/skrive, Didaktik, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 41738948