Læse- og skriveteknologi - Status og perspektiver

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Artiklen giver gennem et tilbageblik over 16 år et overblik over udviklingen af læse- og skriveteknologi til børn, unge og voksne i læse- og skrivevanskeligheder.
Afslutningsvis konkluderes i artiklen:
På trods af den store fokus på læse- og skriveteknologi i denne artikel vil jeg, som det nok er fremgået, konkludere, at det ikke er teknologien, der er udfordringen længere. Det er derimod holdningen til dens anvendelse og den deraf følgende pædagogiske og didaktiske praksis og videreudvikling. Og det er på dette område, at den faglige udvikling bør opprioriteres.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Laesning
Nummer11
Sider (fra-til)4-11
Antal sider7
ISSN1902-3472
StatusUdgivet - 2012
Eksternt udgivetJa

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 53675596