Læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem skole og museum

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Museets og skolens læringsmiljøer er væsensforskellige. Kapitlet har fokus på læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem det formelle og det uformelle læringsmiljøer på henholdsvis skoler og museer, som samarbejder om at udvikle og gennemføre fagligt relevante, museumsbaserede læringsoplevelser for elever. I lyset af temaet Åben Skole vil artiklen præsentere og diskutere, hvordan relationen mellem elever, lærere og museumsmedarbejdere påvirker elevernes - og de voksnes - læring.
OriginalsprogDansk
TitelÅben Skole
RedaktørerLars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Anders Vestergaard Thomsen, Mette Fredslund
UdgivelsesstedOdense
ForlagSyddansk Universitetsforlag
Udgivelsesår2020
Sider127-144
ISBN (trykt)978-87-408-3277-8
StatusUdgivet - 2020

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 138524200