Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Læring på tværs af kontekster: læringspotentialer i mobilt medieret information og kommunikation

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Denne artikel sætter fokus på læringspotentialerne i mobilt medieret information og kommunikation. Artiklen diskuterer, hvad der er karakteristisk for mobilt medieret kommunikation og information med udgangspunkt i begreberne personalisering, stedspecifik information og kommunikation og perpetual contact. Disse begreber danner udgangspunkt for en diskussion af perspektiverne i anvendelsen af mobile teknologier og internettet i en læringssammenhæng. Endelig kobler artiklen til en række forsøg fra Aarhus Universitet, hvor der eksperimenteres med at indtænke mobile teknologier og internettet i undervisningen. Artiklen konkluderer, at de centrale læringspotentialer ved mobilt medieret information og kommunikation ikke knytter sig til særlige karakteristika ved teknologien eller til individets mobilitet, men snarere at den konstante og allestedsnærværende adgang til internettet formår at knytte information og kommunikation fra forskellige kontekster sammen og derved inviterer til læringsaktiviteter, der går på tværs af skillelinjen mellem kontekster som eksempelvis institutionelle og ikke-institutionelle.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier
Vol/bind6
Nummer10
Sider (fra-til)1-20
Antal sider20
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - 21 feb. 2013

    Forskningsområder

  • mobile learning, mobile medier, it og læring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 52736323