Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Læring

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Standard

Læring. / Broström, Stig.

Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Frederikshavn : Dafolo, 2020.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Harvard

Broström, S 2020, Læring. i Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Dafolo, Frederikshavn.

APA

Broström, S. (2020). Læring. I Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis Dafolo.

CBE

Broström S. 2020. Læring. I Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Frederikshavn: Dafolo.

MLA

Broström, Stig "Læring". Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Frederikshavn: Dafolo. 2020.

Vancouver

Broström S. Læring. I Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Frederikshavn: Dafolo. 2020

Author

Broström, Stig. / Læring. Det, vi er sammen om: det fælles pædagogiske grundlag i praksis. Frederikshavn : Dafolo, 2020.

Bibtex

@inbook{6c46be00e2c94c52a5c8aeb26170b250,
title = "L{\ae}ring",
abstract = "For bare to {\aa}rtier siden var der ingen krav om, at dagtilbuddet skulle v{\ae}re en l{\ae}ringsarena. Men gennem det sidst ti{\aa}r har nationale og kommunale indsatser sat en l{\ae}ringsb{\o}lge i gang. Med test og evalueringsdagsordner, der ofte gik efter, hvad der kunne m{\aa}les og ikke, hvad der bet{\o}d noget for b{\o}rnene. Den nye dagtilbudslov bremser op og {\o}nsker meningsfuld l{\ae}ring gennem leg. Det rejser sp{\o}rgsm{\aa}let: Hvad kendetegner en dynamisk, meningsfuld og perspektiv l{\ae}ring? Det handler dette kapitel om.",
keywords = "L{\ae}ring, dynamisk l{\ae}ringsbegreb",
author = "Stig Brostr{\"o}m",
year = "2020",
month = dec,
language = "Dansk",
isbn = "9788771604146",
booktitle = "Det, vi er sammen om",
publisher = "Dafolo",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Læring

AU - Broström, Stig

PY - 2020/12

Y1 - 2020/12

N2 - For bare to årtier siden var der ingen krav om, at dagtilbuddet skulle være en læringsarena. Men gennem det sidst tiår har nationale og kommunale indsatser sat en læringsbølge i gang. Med test og evalueringsdagsordner, der ofte gik efter, hvad der kunne måles og ikke, hvad der betød noget for børnene. Den nye dagtilbudslov bremser op og ønsker meningsfuld læring gennem leg. Det rejser spørgsmålet: Hvad kendetegner en dynamisk, meningsfuld og perspektiv læring? Det handler dette kapitel om.

AB - For bare to årtier siden var der ingen krav om, at dagtilbuddet skulle være en læringsarena. Men gennem det sidst tiår har nationale og kommunale indsatser sat en læringsbølge i gang. Med test og evalueringsdagsordner, der ofte gik efter, hvad der kunne måles og ikke, hvad der betød noget for børnene. Den nye dagtilbudslov bremser op og ønsker meningsfuld læring gennem leg. Det rejser spørgsmålet: Hvad kendetegner en dynamisk, meningsfuld og perspektiv læring? Det handler dette kapitel om.

KW - Læring

KW - dynamisk læringsbegreb

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788771604146

BT - Det, vi er sammen om

PB - Dafolo

CY - Frederikshavn

ER -