Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Standard

Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. / Krejsler, John B.

Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. red. / Else Marie Bech. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 85-95.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Harvard

Krejsler, JB 2014, Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. i EM Bech (red.), Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. 1. udg, Dafolo, Frederikshavn, s. 85-95.

APA

Krejsler, J. B. (2014). Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. I E. M. Bech (red.), Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer? (1. udg., s. 85-95). Frederikshavn: Dafolo.

CBE

Krejsler JB. 2014. Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. Bech EM, red. I Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. 1. udg. Frederikshavn: Dafolo. s. 85-95.

MLA

Krejsler, John B. "Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi". Bech, Else Marie (redaktører). Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. 1. udg., Frederikshavn: Dafolo. 2014, 85-95.

Vancouver

Krejsler JB. Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. I Bech EM, red., Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. 1. udg. Frederikshavn: Dafolo. 2014. s. 85-95

Author

Krejsler, John B. / Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt! at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi. Professionel kærlighed: er der plads til følelser i professionelle relationer?. red. / Else Marie Bech. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 85-95

Bibtex

@inbook{b1c2fed1c9fd41fbbaf3f05806dd0842,
title = "Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt!: at l{\ae}re navigation i tidsbegr{\ae}nsede projekter med beg{\ae}r og cyber-teknologi",
abstract = "John Benedicto Krejsler byder p{\aa} en alternativ vinkel p{\aa} den professionelle k{\ae}rlighed. Han har fokus p{\aa} forandringen i l{\ae}rerpraksis som f{\o}lge af de l{\ae}rendes mange muligheder for at shoppe rundt mellem l{\ae}ringstilbud, der frister med at opfylde deres selvprojekter. Han beskriver, hvorledes den professionelles opgave i dag ofte iscenes{\ae}ttes som ledelse af de l{\ae}rendes selvledelse gennem tidsbegr{\ae}nsede projekter og de mange problematikker, som f{\o}lger heraf. Inspireret af k{\ae}rlighedstemaet har han valgt at anl{\ae}gge en erotisk analogi, hvor han skriver om de l{\ae}rendes beg{\ae}r og de professionelles balance i forhold til at ”kildre” og t{\ae}mme dette beg{\ae}r. Ligeledes er der fokus p{\aa}, hvordan cyber-teknologi i den livslange l{\ae}rendes indre univers kan f{\o}re s{\aa}vel uanede muligheder som ganske risikable f{\ae}lder med sig. Suges man for langt ind i sit cyber-univers, risikerer den aktive socialitet at forsvinde samtidig med, at respekten for Anden i sin Anderledeshed g{\aa}r fl{\o}jten. Dette sker paradoksalt nok samtidig med, at man anvender stadig mere tid p{\aa} sociale medier m.m.",
keywords = "undervisningens erotik, professionel, tidsbegr{\ae}nsede projekter, subjektiveringspunkt, Deleuze, Teknologiforst{\aa}else, Livslang l{\ae}ring, Teknologiforst{\aa}else, Livslang l{\ae}ring",
author = "Krejsler, {John B.}",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7281-975-4",
pages = "85--95",
editor = "Bech, {Else Marie}",
booktitle = "Professionel k{\ae}rlighed",
publisher = "Dafolo",
edition = "1.",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Lad mig kildre dit subjektiveringspunkt!

T2 - at lære navigation i tidsbegrænsede projekter med begær og cyber-teknologi

AU - Krejsler, John B.

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - John Benedicto Krejsler byder på en alternativ vinkel på den professionelle kærlighed. Han har fokus på forandringen i lærerpraksis som følge af de lærendes mange muligheder for at shoppe rundt mellem læringstilbud, der frister med at opfylde deres selvprojekter. Han beskriver, hvorledes den professionelles opgave i dag ofte iscenesættes som ledelse af de lærendes selvledelse gennem tidsbegrænsede projekter og de mange problematikker, som følger heraf. Inspireret af kærlighedstemaet har han valgt at anlægge en erotisk analogi, hvor han skriver om de lærendes begær og de professionelles balance i forhold til at ”kildre” og tæmme dette begær. Ligeledes er der fokus på, hvordan cyber-teknologi i den livslange lærendes indre univers kan føre såvel uanede muligheder som ganske risikable fælder med sig. Suges man for langt ind i sit cyber-univers, risikerer den aktive socialitet at forsvinde samtidig med, at respekten for Anden i sin Anderledeshed går fløjten. Dette sker paradoksalt nok samtidig med, at man anvender stadig mere tid på sociale medier m.m.

AB - John Benedicto Krejsler byder på en alternativ vinkel på den professionelle kærlighed. Han har fokus på forandringen i lærerpraksis som følge af de lærendes mange muligheder for at shoppe rundt mellem læringstilbud, der frister med at opfylde deres selvprojekter. Han beskriver, hvorledes den professionelles opgave i dag ofte iscenesættes som ledelse af de lærendes selvledelse gennem tidsbegrænsede projekter og de mange problematikker, som følger heraf. Inspireret af kærlighedstemaet har han valgt at anlægge en erotisk analogi, hvor han skriver om de lærendes begær og de professionelles balance i forhold til at ”kildre” og tæmme dette begær. Ligeledes er der fokus på, hvordan cyber-teknologi i den livslange lærendes indre univers kan føre såvel uanede muligheder som ganske risikable fælder med sig. Suges man for langt ind i sit cyber-univers, risikerer den aktive socialitet at forsvinde samtidig med, at respekten for Anden i sin Anderledeshed går fløjten. Dette sker paradoksalt nok samtidig med, at man anvender stadig mere tid på sociale medier m.m.

KW - undervisningens erotik

KW - professionel

KW - tidsbegrænsede projekter

KW - subjektiveringspunkt

KW - Deleuze

KW - Teknologiforståelse

KW - Livslang læring

KW - Teknologiforståelse

KW - Livslang læring

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7281-975-4

SP - 85

EP - 95

BT - Professionel kærlighed

A2 - Bech, Else Marie

PB - Dafolo

CY - Frederikshavn

ER -