Projekter pr. år
Abstract
Denne ph.d.-afhandling identificerer og karakteriserer lærerens scenariekompetence i et mixed methods-studie og udleder konsekvenser for lærerkompetenceudvikling heraf på baggrund af en intervention blandt 17 udskolingsdansklærere med scenariebaserede undervisningsforløb med fagdidaktisk reflekteret integration af it. Forskningsperspektivet er således tredelt: Hovedfokus er på læreres scenariekompetence, sekundært på scenariebaserede undervisningsforløb og tertiært på fagdidaktisk reflekteret integration af it.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | DPU, Aarhus Universitet |
Antal sider | 264 |
ISBN (Trykt) | 9788776847180 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Lærerkompetenceudvikling
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Lærerkompetenceudvikling i relation til digitalisering og it-fagdidaktisk praksis i dansk i udskolingen - et interventionsforskningsprojekt
Fougt, S. S. (Deltager)
01/09/2012 → 31/08/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Fil