Lærerens scenariekompetence: et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

Abstract

Denne ph.d.-afhandling identificerer og karakteriserer lærerens scenariekompetence i et mixed methods-studie og udleder konsekvenser for lærerkompetenceudvikling heraf på baggrund af en intervention blandt 17 udskolingsdansklærere med scenariebaserede undervisningsforløb med fagdidaktisk reflekteret integration af it. Forskningsperspektivet er således tredelt: Hovedfokus er på læreres scenariekompetence, sekundært på scenariebaserede undervisningsforløb og tertiært på fagdidaktisk reflekteret integration af it.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDPU, Aarhus Universitet
Antal sider264
ISBN (Trykt)9788776847180
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • Lærerkompetenceudvikling

Citationsformater