Kvantitative metoder i et kvalitativt projekt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forskningsprojekter finder nu ofte sted mellem aktører fra flere uddannelsesmiljøer med forskellige dagsordener, skiftende deltagere og nye metoder. Hvordan forvaltes denne komplekse arbejdsproces bedst?
Svarene gives ud fra et konkret projekt, Technucation, om lærere og sygeplejerskers teknologiske 'literacy'. Deltagerne - antologiens forfattere - diskuterer, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis i et kompliceret forløb med talrige fremgangsmåder.
Bogen giver indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. Typiske tværfaglige udfordringer belyses med nye perspektiver og viser vej for ethvert samarbejde, der kombinerer kvantitative tilgange med metoder som deltagerobservation, interviews, levende laboratorier og interventioner.
OriginalsprogDansk
TitelForskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer
RedaktørerCathrine Hasse, Hanne Skov
Antal sider20
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagU Press
Udgivelsesår2017
Sider81-100
Kapitel5
ISBN (trykt)978-87-93060-51-7
StatusUdgivet - 2017

    Forskningsområder

  • Forskningsmetode

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 108695822