Kvalitet i daginstitutioner

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

    Abstract

    Bogen tager udgangspunkt i forskningsprojektet "perspektiver på pædagogisk kvalitet i daginstitutioner". I bogen diskuteres hvad der udgør pædagogisk kvalitet i daginstitutioner. Forskning og pædagogisk kvalitet gennemgås. Der inddrages curricula, lovgivning og målsætninger fra forskellige lande. Konkret analyseres og diskuteres pædagogisk kvalitet i 3 daginstitutioner i 3 forskellige kulturer, og endelig sammenfattes de væsentligste indikatorer på pædagogisk kvalitet, herunder hvad der udgør pædagogisk kvalitet i en dansk kulturel sammenhæng.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Udgave1.
    Antal sider267
    ISBN (Trykt)9788741256122
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • daginstitutioner
    • pædagogisk kvalitet

    Citationsformater