Kunstneriske partnerskaber i den åbne skole: forskningsdesign for børn og unges møde med kunst i skolen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Dokumenter

  • Lisbeth Haastrup
  • Merete Cornet Sørensen
  • ,
  • Finn Holst
  • Tatiana Chemi
  • ,
  • Charlotte Svendler Nielsen, Københavns Universitet
  • ,
  • Lise Satrup, Arken museum for moderne kunst, Danmark
Rapporten er en videreførelse af Effekten af børns og unges møde med kunst og opstiller et overordnet forskningsdesign for projekter, hvor børn, unge, kunstnere, lærere og formidlere mødes om kunstneriske processer og læring.

Forskningsdesignet baserer sig på to grundlæggende spørgsmål – dels hvilken betydning mødet med kunsten har for forskellige deltagere og dels, hvordan man kan evaluere på denne betydning. Herudover diskuteres mulighederne for at etablere møder om kunsten i forskellige partnerskabsmodeller.
OriginalsprogDansk
ForlagStatens Kunstfond
Antal sider33
ISBN (Elektronisk)978-87-92681-04-1
StatusUdgivet - 15 dec. 2017

    Forskningsområder

  • Åben skole, Kunst i skolen, Partnerskaber mellem kulturinstitutioner, kunsntere og lærere/pædagoger, Forskningsdesign for art education, Samarbejde mellem forskning, kunst og undervisning, Grundskole, Æstetiske fag/æstetik, Kultur

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 120263323