Konstruktivistisk didaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Det kan diskuteres, om det giver mening at tale om en egentlig konstruktivistisk didaktik. Begrebet konstruktivisme anvendes almindeligvis som betegnelse for en variation af erkendelsesteoretiske retninger. Konstruktivisme er i den forstand et begreb for læring, mens didaktik beskæftiger med undervisning. Didaktik er betegnelsen for overvejelser og beslutninger om undervisningens mål og midler og sammenhængen herimellem, men begrebet har gradvist udviklet sig til at omhandle alt, der har med undervisning at gøre.
OriginalsprogDansk
TitelDidaktikhåndbogen
RedaktørerPer Fibæk Laursen, Hans Jørgen Kristensen
Antal sider15
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgivelsesår2017
Sider69-84
Kapitel3
ISBN (trykt)978-87-412-6440-0
ISBN (Elektronisk)9788741268668
StatusUdgivet - 2017

    Forskningsområder

  • Didaktik, Konstruktivisme, Undervisning, Læring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 117922496