Projekter pr. år
Abstract
Alt dette udløste en omfattende forskningsaktivitet, som nok især havde fokus på konsekvenserne for eleverne (trivsel; læring; betydning af social ulighed; osv.). Forskningen kan forsøgsvist indledes i tre faser: 1. Undersøgelser af den første nedlukningsbølge, ofte med data indhentet mens nedlukningen stod på. 2. Undersøgelser af de følgende nedlukningsbølger, igen ofte med data indhentet mens nedlukningerne stod på. Her blev der tilføjet en longitudinal dimension. 3. Oversigts- og metastudier, ofte af international karakter. Hertil kommer, at der også begynder at dukke undersøgelser op, som forsøger at identificere erfaringer fra coronanedlukninger med henblik på institutionelle forandringer og fremtidigt beredskab.
Hensigten med sessionen er dels at præsentere og diskutere nogle af de allerede gennemførte undersøgelser, dels at tage hul på diskussionen af, om det er muligt at identificere generelle og generaliserbare konsekvenser af skolenedlukningerne.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Publikationsdato | 1 feb. 2022 |
| Status | Udgivet - 1 feb. 2022 |
| Begivenhed | Dansk Sociologikongres 2022: Optimeringslogikker, forandringsprocesser og disruption: Konsekvenser for samfund og individer - DPU, Aarhus Universitet, København NV, Danmark Varighed: 24 mar. 2022 → 25 mar. 2022 http://sociologi.dk/call-dansk-sociologikongres-2022/ |
Konference
| Konference | Dansk Sociologikongres 2022 |
|---|---|
| Lokation | DPU, Aarhus Universitet |
| Land/Område | Danmark |
| By | København NV |
| Periode | 24/03/2022 → 25/03/2022 |
| Internetadresse |
Emneord
- Corona-krise
- Skolenedlukninger
- Elever
- Lærere
- Forældre
- Skoler
- Organisation
- Skoleledelse
Projekter
- 5 Afsluttet
-
Improving Services’ Proactive Efforts: The Impact of Covid-19 and Vulnerability on Exclusion from Health and Welfare
Wistoft, K. (PI) & Qvortrup, L. (PI)
01/12/2021 → 30/04/2025
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Qvortrup, L. (Projektleder), Højgaard Christensen, J. (PI) & Wistoft, K. (PI)
23/02/2021 → 30/04/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
A window of change: transformations of playful learning environments in kindergartens and primary schools in Denmark during and after COVID-19
Wistoft, K. (Projektleder), Qvortrup, L. (Deltager), Clark, A. (Deltager) & Qvortrup, A. (Bevillingshaver)
01/08/2020 → 28/02/2021
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
Publikation
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Wistoft, K., Qvortrup, L., Qvortrup, A. & Christensen, J. H., aug. 2021, I: International Journal of Home Economics. 14, 2, s. 153‐164 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Genåbningen af børnehaver efter Covid-19- nedlukninger: Et børne- og forældreperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 50 s.Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
Åben adgang -
Genåbningen af børnehaver efter Covid-nedlukninger: Et personaleperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 48 s.Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
Åben adgang
Aktiviteter
- 1 Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Trivsel og mistrivsel blandt børn og unge. Hvad ved vi, og hvad kan vi gøre?
Wistoft, K. (Arrangør), Qvortrup, L. (Arrangør) & Holm, C. (Arrangør)
27 mar. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
Fil