Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kompetenceorienteret matematikundervisning

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Standard

Kompetenceorienteret matematikundervisning. / Højgaard, Tomas.

6 s. København : Undervisningsministeriet. 2020, Artikel på Undervisningsministeriets side emu.dk.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Harvard

APA

CBE

Højgaard T. 2020. Kompetenceorienteret matematikundervisning. København: Undervisningsministeriet. 6 s.

MLA

Højgaard, Tomas, Kompetenceorienteret matematikundervisning, København: Undervisningsministeriet, 2020.

Vancouver

Author

Højgaard, Tomas. / Kompetenceorienteret matematikundervisning. 2020. København : Undervisningsministeriet. 6 s.

Bibtex

@misc{2578c241e9764070a24c8030e65c2c87,
title = "Kompetenceorienteret matematikundervisning",
abstract = "Hvordan kan de matematiske kompetencer komme tydeligt i spil i en konkret undervisningspraksis? Det ser artiklen her n{\ae}rmere p{\aa}.N{\aa}r de matematiske kompetencer skal tydeligt i spil i undervisningen, er f{\o}rste skridt at s{\ae}tte dem klart og eksplicit p{\aa} dagsordenen. Det kan ske ved i l{\o}bet af {\aa}ret at v{\ae}lge nogle 2-4 uger lange forl{\o}b, hvor en udvalgt kompetence g{\o}res til den styrende l{\ae}ringsm{\ae}ssige ambition. Artiklen her tager udgangspunkt i en s{\aa}dan beslutning og giver konkrete eksempler fra indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i f{\o}rst symbolbehandlingskompetence, s{\aa} r{\ae}sonnementskompetence.",
author = "Tomas H{\o}jgaard",
year = "2020",
language = "Dansk",
publisher = "Undervisningsministeriet",
type = "Other",

}

RIS

TY - ICOMM

T1 - Kompetenceorienteret matematikundervisning

AU - Højgaard, Tomas

PY - 2020

Y1 - 2020

N2 - Hvordan kan de matematiske kompetencer komme tydeligt i spil i en konkret undervisningspraksis? Det ser artiklen her nærmere på.Når de matematiske kompetencer skal tydeligt i spil i undervisningen, er første skridt at sætte dem klart og eksplicit på dagsordenen. Det kan ske ved i løbet af året at vælge nogle 2-4 uger lange forløb, hvor en udvalgt kompetence gøres til den styrende læringsmæssige ambition. Artiklen her tager udgangspunkt i en sådan beslutning og giver konkrete eksempler fra indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i først symbolbehandlingskompetence, så ræsonnementskompetence.

AB - Hvordan kan de matematiske kompetencer komme tydeligt i spil i en konkret undervisningspraksis? Det ser artiklen her nærmere på.Når de matematiske kompetencer skal tydeligt i spil i undervisningen, er første skridt at sætte dem klart og eksplicit på dagsordenen. Det kan ske ved i løbet af året at vælge nogle 2-4 uger lange forløb, hvor en udvalgt kompetence gøres til den styrende læringsmæssige ambition. Artiklen her tager udgangspunkt i en sådan beslutning og giver konkrete eksempler fra indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i først symbolbehandlingskompetence, så ræsonnementskompetence.

M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation

PB - Undervisningsministeriet

CY - København

ER -