Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kompetenceorienteret matematikundervisning

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Hvordan kan de matematiske kompetencer komme tydeligt i spil i en konkret undervisningspraksis? Det ser artiklen her nærmere på.

Når de matematiske kompetencer skal tydeligt i spil i undervisningen, er første skridt at sætte dem klart og eksplicit på dagsordenen. Det kan ske ved i løbet af året at vælge nogle 2-4 uger lange forløb, hvor en udvalgt kompetence gøres til den styrende læringsmæssige ambition. Artiklen her tager udgangspunkt i en sådan beslutning og giver konkrete eksempler fra indskoling, mellemtrin og udskoling med udgangspunkt i først symbolbehandlingskompetence, så ræsonnementskompetence.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår2020
UdgivelsesstedKøbenhavn
UdgiverUndervisningsministeriet
Antal sider6
StatusUdgivet - 2020

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 182524704