Kognition, pædagogik og læring: turboforløb og intensiv læring for børn og unge

Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard, Tine Waast

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen handler om en række såkaldte turboforløb for belastede børn og unge, bl.a. Drengeakademiet og Camp BU i Århus. Der ses på fællestræk i disse tiltag, historik, læringsteori, didaktik og metode.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer10
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind26
Nummer101
Sider (fra-til)70-76
Antal sider6
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - 1 sep. 2016

Emneord

  • Turboforløb
  • Intensiv læring
  • Inkluderende læringsmiljøer
  • Transfer
  • Didaktik
  • Inklusion
  • Social udsathed/arv
  • Læring og læringsmiljøer
  • Socialpædagogik

Citationsformater