Projekter pr. år
Abstract
Artiklen handler om en række såkaldte turboforløb for belastede børn og unge, bl.a. Drengeakademiet og Camp BU i Århus. Der ses på fællestræk i disse tiltag, historik, læringsteori, didaktik og metode.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 10 |
Tidsskrift | Kognition & Paedagogik |
Vol/bind | 26 |
Nummer | 101 |
Sider (fra-til) | 70-76 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0906-6225 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2016 |
Emneord
- Turboforløb
- Intensiv læring
- Inkluderende læringsmiljøer
- Transfer
- Didaktik
- Inklusion
- Social udsathed/arv
- Læring og læringsmiljøer
- Socialpædagogik
Projekter
- 3 Afsluttet
-
Pædagogik på Kanten - Pilotprojekt
Petersen, K. B. (Deltager) & Andersen, F. Ø. (Deltager)
01/01/2016 → 31/12/2016
Projekter: Projekt › Forskning
-
Drenge Akademiet
Andersen, F. Ø. (Deltager), Nissen, P. (Deltager) & Egelund, N. (Deltager)
01/03/2013 → 01/06/2018
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Unges lyst til læring
Andersen, F. Ø. (Deltager), Pless, M. (Deltager), Katznelson, N. (Projektleder), Hutters, C. (Deltager) & Sørensen, N. U. (Deltager)
01/01/2013 → 31/12/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
- 1 Udgivelser på nettet - Net-publikation
-
Intensiv læring: Intensiv læring handler i sin essens om mestring og gode relationer
Andersen, F. Ø., 30 okt. 2019, 1 s. Folkeskolen.dk.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Åben adgang
Presse/Medier
-
-
-
Læreren kan bryde social arv med relationer og engagement
01/12/2016
1 element af Mediedækning
Presse/medie