Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Klasseledelse på finsk

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kapitlet beskriver på baggrund af klasserumsstudier i finske folkeskoler i foråret 2014 finsk klasseledelsespraksis, herunder hvorledes der arbejdes med klasseledelse på læreruddannelsens praktik. "Klasseledelse på finsk" handler i høj grad om opmærksomhedsstyring.
OriginalsprogDansk
TitelKlasseledelsens dilemmaer : fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik
RedaktørerJohn Krejsler, Lejf Moos
Antal sider20
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår2014
Udgave1.
Sider373-392
Kapitel20
ISBN (trykt)9788771600698
StatusUdgivet - 2014
SerietitelUndervisning og læring
Nummer2014-8

Bibliografisk note

Seriens ISSN 2246-3259

    Forskningsområder

  • Klasserumsledelse, samarbejde lærere og pædagoger, Læreruddannelse, Undervisningsdifferentiering, Inklusion, Læring, skolereform, lærer-elev relationer, lærerroller, skoleledelse, Ledelse, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

Projekter

ID: 83385265