Aarhus Universitets segl

Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter? / Hedegaard-Sørensen, Lotte.

I: Unge Pædagoger, Bind 83, Nr. 1, 4, 09.08.2022, s. 38-46.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Hedegaard-Sørensen, Lotte. / Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter?. I: Unge Pædagoger. 2022 ; Bind 83, Nr. 1. s. 38-46.

Bibtex

@article{9a0bea98661f44079d255e247a2e7fcf,
title = "Kan vi helt undg{\aa} de specialp{\ae}dagogiske koncepter?",
abstract = "Det b{\ae}rende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise b{\o}rn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig p{\aa} p{\ae}dagogiske koncepter og heller ikke udelukkende p{\aa} professionelle sk{\o}n i praksis. Begge aspekter indg{\aa}r i l{\ae}reres faktiske h{\aa}ndteringer af p{\ae}dagogiske og didaktiske situationer i praksis. P{\ae}dagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udf{\o}relse er ubestemte og uforudsigelige.",
author = "Lotte Hedegaard-S{\o}rensen",
year = "2022",
month = aug,
day = "9",
language = "Dansk",
volume = "83",
pages = "38--46",
journal = "Unge P{\ae}dagoger",
issn = "0106-5386",
publisher = "UP - Unge P{\ae}dagoger",
number = "1",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter?

AU - Hedegaard-Sørensen, Lotte

PY - 2022/8/9

Y1 - 2022/8/9

N2 - Det bærende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise børn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig på pædagogiske koncepter og heller ikke udelukkende på professionelle skøn i praksis. Begge aspekter indgår i læreres faktiske håndteringer af pædagogiske og didaktiske situationer i praksis. Pædagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udførelse er ubestemte og uforudsigelige.

AB - Det bærende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise børn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig på pædagogiske koncepter og heller ikke udelukkende på professionelle skøn i praksis. Begge aspekter indgår i læreres faktiske håndteringer af pædagogiske og didaktiske situationer i praksis. Pædagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udførelse er ubestemte og uforudsigelige.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 83

SP - 38

EP - 46

JO - Unge Pædagoger

JF - Unge Pædagoger

SN - 0106-5386

IS - 1

M1 - 4

ER -