Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter? / Hedegaard-Sørensen, Lotte.
I: Unge Pædagoger, Bind 83, Nr. 1, 4, 09.08.2022, s. 38-46.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
}
TY - JOUR
T1 - Kan vi helt undgå de specialpædagogiske koncepter?
AU - Hedegaard-Sørensen, Lotte
PY - 2022/8/9
Y1 - 2022/8/9
N2 - Det bærende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise børn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig på pædagogiske koncepter og heller ikke udelukkende på professionelle skøn i praksis. Begge aspekter indgår i læreres faktiske håndteringer af pædagogiske og didaktiske situationer i praksis. Pædagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udførelse er ubestemte og uforudsigelige.
AB - Det bærende argument i denne artikel er, at arbejdet med at undervise børn i komplicerede undervisningssituationer ikke alene baserer sig på pædagogiske koncepter og heller ikke udelukkende på professionelle skøn i praksis. Begge aspekter indgår i læreres faktiske håndteringer af pædagogiske og didaktiske situationer i praksis. Pædagogisk, didaktisk praksis kan forudsiges og skal forberedes, men aspekter af dens udførelse er ubestemte og uforudsigelige.
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 83
SP - 38
EP - 46
JO - Unge Pædagoger
JF - Unge Pædagoger
SN - 0106-5386
IS - 1
M1 - 4
ER -